لیست کامل تجهیزات فست فود

  • 1402/04/11
  • (0)like-لیست کامل تجهیزات فست فود
  • LINKEDIN-لیست کامل تجهیزات فست فود
  • google-لیست کامل تجهیزات فست فود
  • twitter-لیست کامل تجهیزات فست فود
  • facbook-لیست کامل تجهیزات فست فود
news-لیست کامل تجهیزات فست فود

تمامی کسب و کارها برای خدمات‌رسانی شایسته به مشتریان خود، نیازمند تجهیزات و امکاناتی هستند. از جمله این مشاغل، می‌توان به رستوران‌ها و فست فودها اشاره کرد. قطعا افرادی که به این محیط‌ها مراجعه می‌کنند، به دنبال این هستند تا زمانی از روز خود را صرف استراحت و خوردن یک غذای لذیذ کنند. بنابراین هرچه خدمات‌رسانی به آن‌ها بهتر و باکیفیت‌تر انجام شود، رضایت آن‌ها از مجموعه بیشتر خواهد بود. در این مقاله از فروشگاه خانه و هتل تصمیم داریم با لیست کامل تجهیزات فست فود آشنا شویم و کاربرد هریک از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

تجهیزات فست فود

تمامی شعبه‌های فست فود در سراسر دنیا برای اینکه بتوانند لحظات به یاد ماندنی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورند، نیازمند امکانات خاصی هستند. برخی از این تجهیزات و امکانات برای تمامی آن‌ها مشترک بوده و برخی دیگر نیز بر طبق نظر مدیریت مجموعه می‌تواند به ابزار فست فود افزوده شود. از آن جایی که بازار رقابت در هر کسب و کاری وجود دارد، مدیران فست فود به دنبال ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود هستند و از این رو سعی می‌کنند تا تمامی امکانات پذیرایی، رفاهی و بهداشتی را برای آن‌ها فراهم کنند. اما این تجهیزات شامل چه ابزار و وسایلی می‌شوند و هرکدام از آن‌ها چه کاربردی دارند؟ برای گرفتن پاسخ این سوالات در بخش بعدی با ما همراه باشید. در ادامه لیست کامل تجهیزات فست فود را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

 

 

Fast-food-equipment

 

 

 

لیست کامل تجهیزات فست فود

تجهیزات فست فود به گروه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها شامل تجهیزات سردکن، سرخ کن، پذیرایی، سلف سرویس، بهداشتی و… می‌شوند. در ادامه به صورت مجزا با هریک از این تجهیزات آشنا می‌شویم.

1. دستگاه‌های خمیرگیر و خمیر پهن کن

از آن جایی که پیتزا یکی از گزینه‌های اصلی در منوی فست فود است، وجود دستگاه خمیرگیر و خمیر پهن کن، جزء الزامات آن محسوب می‌شود. این دستگاه‌ها بیشتر برای آن دسته از فست فودهایی ضروری است که در طول شبانه روز مراجعین زیادی دارند و زمان برای آن‌ها بسیار مهم است. به کمک این دستگاه ها، خمیر پیتزا به صورت کاملا یکنواخت و باکیفیت و در مدت زمان بسیار کوتاهی آماده می‌شود.

2. فر پیتزا

فر از مهم‌ترین تجهیزات فست فودهاست. این دستگاه با برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شود و به طور کلی در دو نوع صندوقی و ریلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. انواع سرخ کن

جذاب‌ترین و لذیذترین خوراکی‌ها در فست فود به کمک سرخ کن‌ها تهیه می‌شوند. انواع سیب زمینی، مرغ و قارچ سوخاری و… توسط این دستگاه‌ها آماده می‌شوند. سرخ کن‌ها نیز همانند دیگر دستگاه‌های موجود در فست فود، در ابعاد و اندازه‌های مختلفی وجود دارند.

4. دستگاه‌های خلال کن صنعتی

به دلیل حجم انبوه مراجعین به فست فود، مهم‌ترین الویت در این کار، داشتن سرعت عمل برای تحویل سفارشات است. بنابراین وجود دستگاهی همچون دستگاه خلال کن صنعتی که می‌تواند در زمان کوتاهی به شما مقدار زیادی سیب زمینی خلال شده بدهد از ضروریات به شمار می‌رود.

5. تاپینگ‌ها

تاپینگ‌ها از کاربردی‌ترین تجهیزات فست فود هستند که با تعداد لگن‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. از این تجهیزات برای نگهداری مواد اولیه‌ای که از قبل آماده شده‌اند استفاده می‌کنند تا در زمان آماده‌سازی پیتزا صرفه جویی به عمل آید و بتوان در سریع‌ترین حالت تعداد پیتزای بیشتری را آماده کرد.

6. دستگاه‌های گریل و برگر ذغالی

از محبوب‌ترین غذاهای موجود در فست فودها، غذاهای گریل شده و برگرها هستند. دستگاه‌های گریل در اندازه‌های مختلفی وجود دارند و شما می‌توانید به تناسب فضای فست فود و تعداد مشتریانی که در طول روز دارید هرکدام از انواع آن را تهیه کنید.

7. دستگاه‌های کباب ترکی

هر فست فودی بسته به منوی پیشنهادی خود به تجهیزات خاصی نیاز دارد. ممکن است پیتزا یکی از گزینه‌های مشترک در هر فست فودی باشد، اما ارائه کباب ترکی تنها در برخی از فست فودها انجام می‌شود. دستگاه کباب ترکی را می‌توان در انواع یک الی چهار سیخه تهیه کرد. این دستگاه‌ها به تناسب تجهیزات و کیفیتی که دارند از قیمت‌های متفاوتی برخوردارند.

8. دستگاه شوت سیب زمینی

قطعا برای اینکه بتوان سیب زمینی‌های آماده شده را تا زمان ثبت سفارش مشتریان گرم و آماده نگه داشت به یک شوتینگ نیاز است. شوتینگ، همبرگر و سیب زمینی‌های آماده شده را گرم و ترد نگه می‌دارد و علاوه بر این، روغن اضافی موجود در آن‌ها را خارج می‌کند.

9. دستگاه هات داگ گردان

نحوه کار این دستگاه‌ها نیز از اسمشان پیداست. می‌توان بسته به ابعاد و اندازه دستگاه، تعداد مشخصی هات داگ را آماده کرد. این دستگاه‌ها از نظر نوع مکانیزم و طراحی به دو گروه گازی و برقی تقسیم می‌شوند.

10. یخچال‌ها و فریزرهای صنعتی

هر فست فودی برای نگهداری انواع نوشیدنی و همچنین مواد گوشتی به یخچال و فریزر احتیاج دارد. یخچال‌ها و فریزر‌های فست فود در ظرفیت‌ها و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند و تنوع بسیار زیادی دارند.

11. انواع میز کار

از ضروری‌ترین تجهیزات فست فود، میزکار مخصوص برای آماده‌سازی غذاست.

12. هود فست فود

از آن جایی که در طول شبانه روز پروسه آماده‌سازی غذا در فست فود با حجم بسیار بالایی انجام می‌شود، اثرات دود و بوی غذا می‌تواند عاملی آسیب‌زا و آزاردهنده باشد. از این رو وجود انواع هود صنعتی می‌تواند این مشکل را به خوبی حل کند.

13. تجهیزات ظرفشویی

تجهیزات ظرفشویی شامل سینک ظرفشویی، ماشین ظرفشویی، آبچکان و… هستند. برای اینکه بتوان با کیفیت بهتری به مشتریان خدمات‌رسانی کرد، می‌بایست فضای فست فود و ظروف استفاده شده از تمیزی و بهداشت بالایی برخوردار باشند.

14. اسلایسرها و برش دهنده‌ها

این تجهیزات نیز به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. برای تهیه سالاد، برش دادن گوشت، پنیر و…می توان از اسلایسرها استفاده کرد.

15. سایر تجهیزات فست فود

در این لیست مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات فست فود به طور کامل معرفی شدند، اما در این بین تجهیزات دیگری نیز وجود دارند که به طور موردی به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

انواع کاتر و چاقو در اندازه‌ها و سایزهای مختلف

ظروف پذیرایی و سرویس دهی شامل انواع کاسه و بشقاب، کارد و چنگال، دستمال‌های رومیزی، لوازم جانبی غذا مانند سس ها، ادویه‌جات و…

  • دستگاه‌های یخ ساز
  • ترولی‌ها
  • مخلوط کن
  • چرخ گوشت
  • دستگاه مریناتور
  • تستر
  • قفسه‌های نگهدارنده و ذخیره‌سازی
  • تجهیزات ایمنی و بهداشتی فست فود از جمله کپسول‌های آتش نشانی، لباس فرم مخصوص، دستکش و عینک ایمنی و…
  • سیستم صندوق
  • برچسب ها:

دیدگاه شما

  • کد امنیتی
درحال ثبت اطلاعات....