تجهیزات نظافتی هتل

  • 1401/12/21
  • (0)like-تجهیزات نظافتی هتل
  • LINKEDIN-تجهیزات نظافتی هتل
  • google-تجهیزات نظافتی هتل
  • twitter-تجهیزات نظافتی هتل
  • facbook-تجهیزات نظافتی هتل
news-تجهیزات نظافتی هتل

نظافت هتل می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مسافران داشته باشد. مرتب بودن بخش‌های مختلف از قبیل پذیرش، سالن غذاخوری، راهروها، اتاق خواب‌ها و… می‌تواند علاوه بر جذابیت بیشتر محیط، از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری کند. از آن جایی که هتل‌ها همیشه جزء مکان‌های پرتردد و شلوغ هستند، رعایت اصول بهداشتی در آن‌ها اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. به همین جهت هتلداران می‌بایست نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند. برای نظافت هتل از لوازم و وسایل مختلفی استفاده می‌شود. در این مطلب با این تجهیزات هتلی آشنا خواهیم شد.

تجهیزات نظافتی هتل

تجهیزات نظافتی هتل مربوط به لاین خانه داری است. کارکنانی که در بخش خانه داری هتل مشغول به کار هستند، برای تمیز کردن و نظافت بخش‌های مختلف مخصوصا اتاق مهمان، از تجهیزات و لوازم مختلفی استفاده می‌کنند. به هر اندازه که لیست تجهیزات نظافتی هتل کامل‌تر باشد، عملیات نظافت نیز با کیفیت بهتری انجام خواهد شد. این موضوع تاثیر زیادی در جلب رضایت اقامت کنندگان در هتل خواهد داشت. در واقع یک هتل برای اینکه بتواند خاطره‌ای به یاد ماندنی در ذهن مشتریان خود ثبت کند، لازم است خدمات نظافتی را با استانداردهای بالایی به آن‌ها ارائه کند. 

 

هر اندازه که کیفیت خدمات‌رسانی در این زمینه بیشتر باشد، به تعداد ستاره‌های هتل افزوده خواهد شد. تمامی هتل‌ها دارای یک سری لوازم مشترک در زمینه خانه داری هستند. اما برخی از آن‌ها برای بهره وری بیشتر از امکانات جانبی دیگر نیز استفاده می‌کنند تا کیفیت کار را افزایش دهند. تهیه لیست تجهیزات نظافتی هتل بسته به بودجه در نظر گرفته شده برای هر هتل می‌تواند متفاوت باشد. اما مهم‌ترین اصل در تمامی آن‌ها این است که مشتریان در طول اقامت خود در هتل، نهایت رضایت را از مسائل بهداشتی داشته باشند. 
در صورتی که نسبت به خدمات نظافتی اتاق‌ها توجه کافی نشود، یک نوع احساس بی‌ارزشی به مسافر القا خواهد شد که تاثیر منفی بر امتیازدهی به هتل خواهد داشت. با توجه به این توضیحات می‌توان به اهمیت استفاده از تجهیزات نظافتی هتل و کیفیت خدمات‌رسانی در لاین خانه داری پی برد. اما لیست تجهیزات نظافتی به شرح زیر است:
•ترولی یا چرخ دستی نظافتی
•انواع تی
•جاروبرقی
•موکت شور
•خاک اندازهای چرخ دار
•سطل‌های آبگیر
•تی شور
•اسکرابر
•واترجت
•بخارشوی
•انواع مواد شوینده 

•مواد ضد عفونی کننده و…

 

جاروبرقی‌های صنعتی

یکی از پرکاربردترین تجهیزات نظافتی هتل، جاروبرقی است. البته منظور ما جاروبرقی‌ معمولی با توان معمولی نیست. اینجا حرف از جاروبرقی‌های صنعتی خاصی است که از قدرت مکش بالایی برخوردارند و می‌توانند به طور مداوم کار کنند. این جاروبرقی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند ریزترین گردوغبارها و پرزها را کشیده و محل مورد نظر را به بهترین شکل ممکن تمیز کنند. 
از این جاروبرقی‌ها برای تمیز کردن راهروها، سالن‌ها، اتاق خواب مهمانان و سطوح مختلف دیگر استفاده می‌شود. جاروبرقی‌های صنعتی که در هتل مورد استفاده قرار می‌گیرند، اصولا انواع مختلفی دارند و هتلداران می‌بایست با توجه به نیاز خود بهترین و مناسب‌ترین آن را خریداری کنند. دو نوع از رایج‌ترین جاروبرقی‌های صنعتی عبارتند از: جاروبرقی مخصوص خاک و جاروبرقی آب و خاک.

دستگاه اسکرابر

دستگاه‌های اسکرابر نیز یکی از جذاب‌ترین و پرمصرف‌ترین تجهیزات نظافتی هتل هستند که می‌توانند عملیات شستشوی سطوح مختلف به همراه خشک کردن را به طور همزمان انجام دهند. به کمک این دستگاه‌ها فرایند نظافت هتل با کیفیت و سرعت بیشتری انجام می‌شود. معمولا بخش‌هایی از هتل که بیشترین تردد را دارند و در معرض انواع آلودگی‌ها هستند عبارتند از لابی هتل، سالن غذاخوری و راهروها. برای نظافت این بخش‌ها از دستگاه اسکرابر استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها می‌توانند میکروب‌ها و آلودگی‌های سطوح را به خوبی از بین ببرند. بسته به مدل و برند تولید کننده اسکرابر، قیمت‌های متفاوتی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

موکت شوی

در بخش‌های مختلف هتل از انواع فرش، موکت و مبلمان استفاده می‌شود. تمیز بودن این وسایل تاثیر زیادی در زیبایی چهره هتل دارد و می‌تواند در نگاه اول باعث جذب گردشگران شود. از آن جایی که موکت‌ها و فرش‌ها به طور مرتب در معرض تردد و انواع آلودگی‌ها هستند، لازم است تا نیروهای لاین خانه داری، نسبت به تمیز بودن آن‌ها توجه زیادی داشته باشند. 
از این رو لازم است برای تمیز کردن آن‌ها از تجهیزات بخصوصی استفاده کرد تا سرعت نظافت افزایش یافته و عملیات تمیز کردن به نوعی برای مهمانان ایجاد مزاحمت نکند. دستگاه‌های فرش شوی، موکت شوی و مبلمان شوی بهترین گزینه برای نظافت فرش، موکت و مبلمان هستند. این دستگاه‌ها می‌توانند به طور همزمان عملیات شستشو و خشک کردن را انجام داده و مدت زمان نظافت را به حداقل ممکن برسانند.

دستگاه بخارشوی

یکی از نکات جالب در رابطه با دستگاه بخارشوی این است که برای استفاده از آن تنها به آب نیاز است. این وسیله برای تمیز کردن سطوح نیازی به مواد شوینده شیمیایی ندارد و به همین دلیل بسیار مورد توجه هتلداران قرار گرفته است. یکی از مزایای دستگاه بخارشوی این است که به دلیل‌ عدم استفاده از مواد شوینده شیمیایی، برای افراد ایجاد حساسیت یا آلرژی نمی‌کند. 
بنابراین دستگاه بخارشوی بهترین انتخاب برای نظافت هتل‌هاست که بیشترین تعداد افراد در آن حضور دارند. شما می‌توانید با خیالی آسوده سطوح مختلف را به کمک این وسیله تمیز و ضدعفونی کنید. اگر تمایل دارید تا عملیات نظافت هتل را با کیفیت بالا انجام داده و در عین حال صرفه جویی چشمگیری در هزینه‌های خود داشته باشید، حتما این وسیله را در لیست خرید تجهیزات نظافتی هتل جای دهید.

واترجت‌های صنعتی

واترجت که به آن کارواش صنعتی نیز می‌گویند می‌تواند انواع آلودگی را از سطوح مختلف پاک کند. این وسیله برای از بین بردن انواع لکه و کثیفی از فشار قوی آب کمک می‌گیرد. اگر تمایل دارید تا انواع چربی، لکه و کثیفی را از بخش‌های مختلف هتل پاک کنید، می‌توانید از واترجت صنعتی استفاده کنید. معمولا این وسایل بیشترین کاربرد را در نظافت حمام، سرویس بهداشتی، سالن غذاخوری و آشپزخانه هتل دارند. 
با وجود تجهیزات نظافتی هتل که توسط تولیدکنندگان مختلف به بازار عرضه می‌شوند، می‌توان نتیجه گرفت فرایند تمیز کردن و نظافت هتل با سرعت و کیفیت بسیار عالی انجام می‌شود. تجهیزاتی که با آن‌ها آشنا شدیم هر کدام در جایگاه خود بسیار کاربردی و ارزشمندند و می‌توانند عملیات نظافت را با استانداردهای بالا انجام دهند. تنها نکته‌ای که توجه به آن ضروری است، دقت در انتخاب برند تولیدکننده محصول و فروشگاه ارائه کننده آن است. سعی کنید کالای خود را از مجموعه‌های معتبر تهیه کنید.
  • برچسب ها:

دیدگاه شما

  • کد امنیتی
درحال ثبت اطلاعات....