تجهیزات رستوران ایتالیایی چیست؟ (+عکس)

  • 1401/05/01
  • (0)like-تجهیزات رستوران ایتالیایی چیست؟ (+عکس)
  • LINKEDIN-تجهیزات رستوران ایتالیایی چیست؟ (+عکس)
  • google-تجهیزات رستوران ایتالیایی چیست؟ (+عکس)
  • twitter-تجهیزات رستوران ایتالیایی چیست؟ (+عکس)
  • facbook-تجهیزات رستوران ایتالیایی چیست؟ (+عکس)
news-تجهیزات رستوران ایتالیایی چیست؟ (+عکس)

رستوران‌های ایتالیایی، رستوران‌های پر طرفداری هستند که غذاهای بسیار لذیذی را برای مشتریان خود آماده می‌کنند. شک نداشته باشید که با دایر کردن یک رستوران ایتالیایی سود زیادی عاید صاحب رستوران می‌شود. البته، به شرط این که تمام شرایطی که برای جذب مشتری لازم است، در این رستوران مهیا شده باشد و هیچ کم و کاستی در آن وجود داشته باشد. مثلاً باید تمام ابزارآلاتی مخصوصی که برای پخت غذاهایی اصیل ایتالیایی لازم است، در آن وجود داشته باشد. اکنون برای این که این موضوع بهتر برای شما روشن شود ما قصد داریم در ادامه به طور اختصاصی در مورد تجهیزات رستوران ایتالیایی صحبت کنیم و انواع مختلف این وسایل را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیشتر با تجهیزات رستوران‌های ایتالیایی آشنا شوید و بهتر اهمیت نقش آن‌ها را درک کنید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، چون قرار است با مهم ترین تجهیزات رستوران آشنا شوید.

italian-restaurant-equipment-8-removebg-preview

در یک رستوران ایتالیایی چه تجهیزاتی وجود دارد؟

یک رستوران ایتالیایی از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شود. طبیعتاً برای راه‌اندازی هر کدام از این بخش‌ها نیز یک سری تجهیزات خاص باید خریداری شود. اینک ما قصد داریم مهم‌ترین وسایل هر بخش را به طور جداگانه به شما معرفی کنیم و آن بدین شرح است:

تجهیزات قسمت پخت رستوران ایتالیایی

مهم‌ترین تجهیزاتی که برای راه‌اندازی یک رستوران ایتالیایی به آن نیاز داریم، تجهیزات قسمت پخت هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

1.فر پیتزای سه گوش

یکی از دستگاه‌هایی که در آشپزخانه رستوران‌های ایتالیایی نقش مهمی ایفا می‌کند، فر پیتزای سه گوش است. این دستگاه جالب، به گونه‌ای طراحی شده که پخت ترکیبی انجام می‌دهد و با آن می‌توان پیتزاهای بسیار خوشمزه‌‌ای آماده کرد.

2.اجاق گاز صنعتی

وسیله بعدی اجاز گاز صنعتی است که در همه رستوران‌ها باید وجود داشته باشد و بسیار پرکاربرد است. البته، این نکته نیز قابل ذکر است که این وسیله امروزه در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شود و هر رستورانی با توجه به میزان ظرفیت و گنجایش خود، باید مدل این دستگاه را انتخاب ‌کند. 

italian-restaurant-equipment-g-preview

3.سرخ‌کن‌ها

یکی دیگر از وسایلی که باید در قسمت پخت و پز یک رستوران ایتالیایی وجود داشته باشد، سرخ‌کن است که برای تهیه بهتر و سریع‌تر غذاهای سرخ‌کردنی، طراحی شده است.

4.پاستاپز

این وسیله که در دو مدل گازی و برقی ساخته می‌شود دارای قابلیت‌‌ها و امکاناتی است که می‌توانند آب لازم برای پخت پاستا را خیلی سریع به جوش بیاورند و آن را آبکش کنند. وجود این وسیله در یک آشپزخانه ایتالیایی، هم سرعت تهیه پاستا را بالا می‌رود هم کیفیت این غذای لذیذ را افزایش می‌دهد. 

تجهیزات-آشپزخانه-italian-restaurant-equipment

5.گریل

آخرین دستگاهی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم دستگاه گریل است. گریل یک دستگاه منحصر به فرد است که با آن می‌توان غذاهای بسیار خوشمزه‌ای آماده کرد. این وسیله به گونه‌ای طراحی شده است که حرارت را به تمام قسمت‌های مواد غذایی می‎رساند و نمی‌گذارد بافت غذا آسیب ببیند. به همین دلیل است که امروزه اکثر رستوران‌ها، از این وسیله استفاده می‌کنند و غذاهایی گریل شده را در منوی خود گنجانده‌اند.

تجهیزات بخش آماده‌سازی رستوران ایتالیایی

یکی دیگر از قسمت‌های یک رستوران ایتالیایی، بخش آماده‌سازی آن است که برای راه‌اندازی آن به وسایل زیر نیاز است:

1.میزهای ضدخش

اولین وسایلی که برای بخش آماده‌سازی یک رستوران باید تهیه شوند، میزهای ضد خش هستند که کارهایی مثل خرد کردن و بسته‌بندی مواد غذایی روی آن‌ها انجام می‌شود. در حین خرید این میزها حتماً باید ابعاد و گنجایش مکان رستوران در نظر گرفته شود تا در حین استفاده از این وسایل مشکلی پیش نیاید.

2.خمیرگیر صنعتی

وسیله بعدی خمیرگیر صنعتی است که در شمار پرکاربردترین وسایل رستوران‌های ایتالیایی قرار دارد و برای پخت اکثر غذاهای ایتالیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3.چونه‌گیر خمیر 

یکی دیگر از وسایلی که در قسمت آماده‌سازی یک رستوران ایتالیایی باید وجود داشته باشد، چونه‌گیر خمیر است. این وسیله برای تقسیم کردن خمیر به چانه‌های مساوی، مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود، همه چیز به قاعده و درست انجام شود.

equipment-restaurant-italian-restaurant-equipment

تجهیزات بخش نگهداری رستوران ایتالیایی

آخرین بخش رستوران‌های ایتالیایی، بخش نگهداری است. تجهیزات آن نیز عبارتند از:

1.دستگاه گرمخانه خمیر

یکی از وسیله‌هایی که نقش مهمی در قسمت نگهداری یک رستوران ایتالیایی بازی می‌کند، دستگاه گرمانخانه خمیر است که می‌تواند خمیرهای اصافی را تا هر زمانی که نیاز باشد، سالم و بی‌عیب نگه دارد.

2.دستگاه یخ‌ساز

دستگاه یخ‌ساز نیز یکی دیگر از ابزارآلاتی که برای تهیه نوشیدنی‌های سرد حتماً به آن نیاز پیدا خواهید کرد و هر رستوران ایتالیایی باید یکی از آن داشته باشد.

3.فریزرهای صنعتی

قاعدتاً برای سرد نگه‌داشتن غذاهای سرد نیز، به یک وسیله مناسب نیاز دارید که بهترین آن فریزر صنعتی است.

italian-restaurant-equipment-bg-preview

قیمت تجهیزات رستوران ایتالیایی

میزان قیمت تجهیزات رستوران‌های ایتالیایی، به مؤلفه‌های متعددی بستگی دارد و از آن جایی که اکثر این مؤلفه‌ها ثبات ندارند و مدام تغییر می‌کنند این محصولات در بازه‌های زمانی مختلف با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند و برآورد دقیق قیمت آن‌ها کار چندان آسانی نیست. اما از آن جایی که موضوع قیمت، برای مصرف کننده خیلی مهم است ما در این قسمت به مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که بر قیمت تجهیزات رستوران‎‌های ایتالیایی تأثیر می‌گذارند اشاره خواهیم کرد تا ابهاماتی که در مورد این موضوع وجود دارد، از بین برود. این مؤلفه‌ها عبارتند از:

برند

اولین و اصلی‌ترین نکته‌ای که می‌تواند قیمت تجهیزات یک رستوران را تحت شعاع قرار بدهد، برند آن‌ها است. در واقع هر چه که برند محصول مورد نظر شما معروف‌تر باشد محصولات آن با قیمت بیشتری به بازار عرضه می‌شوند و گران‌تر خواهند بود.

مدل 

شاخصه دیگری که در حین تعیین قیمت تجهیزات رستوران‌های ایتالیایی، مورد توجه قرار می‌گیرد مدل این وسایل است که هر چه بالاتر باشد قیمت دستگاه نیز بیشتر می‌شود، چرا که قاعدتاً دستگاه‌های جدید قابلیت‌های بیشتری دارند و بهتر کار می‌کنند.

خرید تجهیزات رستوران ایتالیایی 

با توجه به این که کیفیت و کارایی تجهیزات آشپزخانه، به طور مستقیم بر کیفیت غذاها تأثیر می‌گذارد، ما به کسانی که قصد راه‌اندازی یک رستوران را دارند توصیه می‌کنیم که برای خرید این وسایل حتماً به فروشگاه‌‎ها و مراکز معتبر مراجعه کنند و در مورد کالا‌های مورد نظر خود با کارشناسان این فروشگاه‌ها مشورت کنند و راهنمایی بگیرند. با این کار می‌توانند بهترین محصول را با قیمت مناسب خریداری کنند و کلی تخفیف بگیرند.  
  • مرجع سایت:
  • برچسب ها:

دیدگاه شما

  • کد امنیتی
درحال ثبت اطلاعات....