تجهیزات پذیرایی هتل

  • 1402/04/31
  • (0)like-تجهیزات پذیرایی هتل
  • LINKEDIN-تجهیزات پذیرایی هتل
  • google-تجهیزات پذیرایی هتل
  • twitter-تجهیزات پذیرایی هتل
  • facbook-تجهیزات پذیرایی هتل
news-تجهیزات پذیرایی هتل

 

مراجعه به هتل ها و مهمانپذیر های مدرن امروزی، روشی مناسب برای زدودن خستگی سفر های طولانی و طاقت فرسا است.  البته این هتل ها روز به روز مدرن تر می شوند و تجهیزات بهتر و جدید تری  برای آن ها خریداری می شود. از این رو امروزه کیفیت خدمات رسانی در هتل ها، به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. البته در نظر داشته باشید که به دلیل استقبال گسترده مسافران از هتل ها، تعداد هتل های لوکس و لاکچری روز به روز بیشتر می شود و انتخاب یک هتل خوب چندان هم ساده نیست، و این در حالی است که یکی از دغدغه های مهم مسافران همیشه انتخاب هتل خوب و راحت است. به همین دلیل نیز ما قصد داریم در ادامه به صورت اختصاصی در مورد تجهیزات پذیرایی هتل ها صحبت کنیم و آن ها را به طور کامل به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا با جدید ترین و مدرن ترین تجهیزات پذیرایی هتل ها آشنا شوید و در صورت نیاز به آن ها بتوانید بهترین نوع این وسایل را انتخاب کنید. 

 

تجهیزات پذیرایی هتل کدام اند؟ 

 

به مجموعه ای از وسایلی که در هتل ها برای سرویس دهی به مهمانان و پذیرایی کردن از آن ها، مورد استفاده قرار می گیرند تجهیزات پذیرایی هتل گفته می شود. کیفیت و نوع این تجهیزات، از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که این وسایل به طور مستقیم بر کیفیت خدمات رسانی به مهمانان تأثیر می گذارند و می توانند موجبات رضایت یا نارضایتی آن ها فراهم کنند. به همین دلیل است که امروزه تمام هتل های لوکس و مطرح دنیا، در حین تهیه تجهیزات پذیرایی خود دقت و وسواس زیادی به خرج می دهند و سعی می کنند بهترین نوع این تجهیزات را خریداری کنند. 

 

اما ما باید اعتراف کنیم که تنوع زیاد این محصولات در بازار، باعث شده است انتخاب گزینه مناسب برای مصرف کننده کمی سخت تر از گذشته باشد. از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است ما در ادامه به طور مفصل در مورد انواع تجهیزات پذیرایی هتل صحبت خواهیم کرد و روش انتخاب بهترین نمونه این محصولات را به شما می آموزیم. 

تجهیزات  هتلی

 

انواع تجهیزات پذیرایی هتل از نظر جنس

 

از آن جایی که تفاوت زیادی میان سلیقه اقوام ملت های مختلف وجود دارد، تولید کننده ها و برند هایی که در حوزه طراحی و ساخت تجهیزات پذیرایی هتل ها فعالیت می کنند این وسایل را در طرح ها و رنگ های متفاوتی به بازار عرضه می کنند. اینک جهت آشنایی بیشتر شما با این وسایل ما مهم ترین انواع تجهیزات هتل را از نظر  رده بندی می کنیم و آن ها را مورد نقد و بررسی قرار می دهیم: 

 

تجهیزات چینی 

 

یک نوع از پر طرفدار ترین ظروفی که امروزه در هتل ها و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرند  ظروف چینی هستند. این مدل ظروف با نوعی لعاب مخصوص پوشش داده می شوند و طرح های بسیار زیبایی روی آن ها پیاده می شود. ظروف چینی قابل شست و شو هستند و در قیاس با سایر انواع ظروف با قیمت بسیار مناسبی به بازار عرضه می شوند. به همین دلیل است که با وجود تنوع زیادی که در بازار وجود دارد، باز هم این مدل محصولات محبوبیت زیادی میان مصرف کننده ها دارند و در بهترین و معروف ترن هتل های دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. 

 

تجهیزات شیشه ای 

 

نوع دیگری از تجهیزات پذیرای هتل، تجهیزات شیشه ای هستند. این مدل تجهیزات جذابیت فوق العاده ای دارند و بسیار زیبا و لوکس به نظر می رسند. جالب است بدانید که تجهیزات شیشه ای هتل، در عین حال که زیبایی خود را دارند، از لحاظ ساختاری نیز بسیار مقاوم اند و کارایی خیلی خوبی دارند. از این رو، امروزه بسیاری از هتل های به نام و لوکس دنیا از این تجهیزات برای پذیرایی کردن از مهمانان مهم خود استفاده می کنند و آن ها را به سایر نمونه این محصولات ترجیح می دهند. 

تذکر: درست است که تجهیزات شیشه ای کارایی خیلی خوبی دارند، اما لازم است بدانید که ساختار خاص این ظروف باعث می شود تمیز کردن و شست و شوی آن ها کمی سخت باشد. شاید به همین دلیل است که اکثر هتل داران ترجیح می دهند برای مهمانی ها و دروهمی های کوچک از این ظروف استفاده کنند. 

 

تجهیزات سنگی 

 

یک نمونه دیگر از تجهیزات پذیرایی هتل، تجهیزات و ظروف سنگی هستند که با استفاده از خاک رس ساخته می شوند. این مدل ظروف که معمولاً به رنگ خاکستری هستند وزن بالایی دارند و بسیار سر سخت هستند.  

 

معرفی تجهیزات پذیرایی هتل 

 

تجهیزات پذیرایی هتل ها بسته به نوع هتل و شخصیت مهمانان می تواند متغیر باشد. با این حال ما یک سری از تجهیزاتی که در اکثر هتل ها مورد استفاده قرار می گیرند را به شما معرفی می کنیم تا شما با ماهیت این تجهیزات آشنا شوید و این وسایل عبارتند از: 

 

شفینگ دیش مستطیل

 

 

یکی از پر کاربرد ترین انواع تجهیزات پذیرایی هتل، شفینگ دیش مستطیل است. این وسیله که به آن وارمر نیز می گویند، یک نوع ظرف درب دار بزرگ است که برای سرو غذا مورد استفاده قرار می گیرد. شفینگ دیش مستطیل به گونه ای طراحی شده است که غذا ها را گرم و سالم نگه می دارد و اجازه نمی دهد طعم آن ها تغیر کند.

 

میز بنوکوئیت 

 

یکی دیگر از وسایلی که جزء تجهیزات پذیرایی هتل به حساب می آید، میز بنوکوئیت نام دارد. این مدل میز ها که در ابعاد مختلفی ساخته می شوند، معمولاً به صورت گرد هستند و برای برگزاری دورهمی های خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب اند. 

 

سومین وسیله ای که می خواهیم به شما معرفی کنیم، میز ترولی نام دارد که برای حمل و جا به جایی راحت تر و سریع تر غذا ها و نوشیدنی ها طراحی شده است.میز های ترولی می توانند سرعت و کیفیت پذیرایی در هتل ها را به صورت قابل ملاحظه ای افزایش بدهند. به همین دلیل نیز در حال حاضر جزء وسایل اصلی و مهم پذیرایی در هتل به شمار می آیند.  

 

ظرف استیک 

 

یکی دیگر از تجهیزاتی که در هتل ها برای پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد، ظرف استیک است. این نوع ظرف که یکی از پر کاربرد ترین انواع تجهیزات پذیرایی هتل محسوب می شود، چدنی است و معمولاً در دو شکل گرد و مستطیل به بازار عرضه می شود. جالب است بدانید که  طراحی این مدل ظرف کاملاً حرفه ای و اصولی انجام شده است و سرو غذا در آن احساس بسیار خوشایندی به فرد القا می کند. 

 

قیمت تجهیزات پذیرایی هتل

 

یکی از مهم ترین مسائلی که در مورد تجهیزات پذیرایی هتل وجود دارد، قیمت این وسایل است. در حقیقت خریداران این نوع محصولات به دنبال راهی هستند تا از مقدار دقیق قیمت تجهیزات پذیرایی هتل و نحوه محاسبه آن اطلاع پیدا کنند. اما این در حالی است که قیمت این محصولات معمولاً به عوامل مختلفی بستگی دارد و اکثر این عوامل مدام به دلیل شرایط اقتصادی بازار در حال نوسان هستند. به همین دلیل نیز این محصولات در بازه های زمانی مختلف با قیمت های متفاوتی به بازار عرضه می شوند و نمی توان به صورت قطعی در مورد قیمت آن ها اظهار نظر کرد. از آن جایی که قیمت همیشه برای مصرف کننده در اولویت قرار دارد و نمی توان آن را نا دیده گرفت، ما قصد داریم در این قسمت به صورت اختصاصی در مورد قیمت تجهیزات پذیرایی هتل صحبت کنیم و مهم ترین نکاتی که بر قیمت این مدل محصولات تأثیر می گذارند را به اطلاع شما برسانیم و این نکات عبارتند از: 

 

جنس 

 

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که در حین محاسبه قیمت تجهیزات پذیرایی هتل، مورد توجه قرار می گیرد جنس این محصولات است که خریدار باید بر اساس نوع استفاده و نیاز خود در مورد آن تصمیم گیری کند و کاملاً سلیقه ای است.  

 

کیفیت 

 

از دیگر نکاتی که در حین تعیین قیمت تجهیزات پذیرایی هتل، مورد توجه قرار می گیرد کیفیت آن ها است. قاعدتاً هر چه که این تجهیزات کیفیت بهتری داشته باشند و طول عمر مفید آن ها بیشتر باشد،  با قیمت بیشتری به بازار عرضه می شوند و گران تر خواهند بود. 

 

طرح و نقش 

 

یکی دیگر از شاخصه هایی که در حین تعیین قیمت تجهیزات پذیرایی هتل، لحاظ می شود طرح و نقشی است که روی این وسایل پیاده می شود. طرح هایی که ریزه کاری بیشتری دارند، پیاده سازی آن ها وقت زیاد تری می خواهد و هزینه بیشتری در ازای آن ها اخذ می شود. 

 

از آن جایی که تجهیزات پذیرایی هتل، در حال حاضر در انواع مختلفی به بازار عرضه می شوند و نمونه های متنوعی دارند، ما به کسانی که قصد خرید این مدل وسایل را دارند پیشنهاد می کنیم که برای تهیه این محصولات به فروشگاه ها و مراکز ها مراجعه کنند تا بتوانند در مورد محصولات مد نظر خود با کارشناسان این مراکز مشورت کنند و راهنمایی بگیرند. بدون شک افرادی که این نکته را جدی می گیرند کلی در وقت و پول خود صرفه جویی می کنند و انتخاب بهتری خواهند داشت. 
  • برچسب ها:

دیدگاه شما

  • کد امنیتی
درحال ثبت اطلاعات....