راهنمایی خرید اتو پرس صنعتی

  • 1402/12/09
  • (0)like-راهنمایی خرید اتو پرس صنعتی
  • LINKEDIN-راهنمایی خرید اتو پرس صنعتی
  • google-راهنمایی خرید اتو پرس صنعتی
  • twitter-راهنمایی خرید اتو پرس صنعتی
  • facbook-راهنمایی خرید اتو پرس صنعتی
news-راهنمایی خرید اتو پرس صنعتی

اتو پرس صنعتی چیست:

 

اتو پرس صنعتی یک دستگاه صنعتی است که برای اتو کردن و اصلاح لباس‌ها و پارچه‌ها استفاده می‌شود. اتو پرس صنعتی نسبت به اتو پرس خانگی قدرت بیشتری دارد و معمولاً در کارخانه‌ها، کارگاه‌های پوشاک و خشکشویی‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه دارای صفحه‌های گرم کننده بزرگتری است که به راحتی می‌تواند لباس‌ها و پارچه‌های بزرگ را اتو کند. همچنین، اتو پرس صنعتی دارای کنترل دما و فشار است که باعث می‌شود عمل اتو کردن دقیق‌تر و بهتر انجام شود.

 

ویژگی های اتو پرس صنعتی

 

اتوپرس های صنعتی امروزه به دلیل ویژگی ها و مزایای زیادی که دارند، طرفداران و مشتریان زیادی پیدا کرده اند. از ویژگی های مهم این دستگاه ها این است که مانند بسیاری از اتو های معمولی و خانگی بر روی پارچه ها برق نمی اندازند و با استفاده از آن ها می توان به راحتی پارچه های ضخیم و کلفت مانند پارچه جین و برخی از انواع پرده ها را به راحتی اتو کرد. همچنین با استفاده انواع مختلف اتو پرس می توان حجم زیادی از منسوجات را اتو کرد و به همین دلیل در مراکز بزرگ از آن ها استفاده می شود. در تولید اتوپرس های صنعتی از مواد اولیه مرغوبی استفاده می شود. به همین دلیل بعد از سال ها استفاده تغییرات زیادی در ظاهر این دستگاه مانند خوردگی و زنگ زدگی به وجود نخواهد آمد. در کنار طول عمر زیاد مقدار انرژی مصرفی آن ها بسیار پایین است و برای استفاده در حجم بالای کار از نظر اقتصادی به صرفه خواهند بود.

 

 

Products_hoteli_laundry_iron-roller

 

 

انواع اتو پرس صنعتی

 

اتو پرس های صنعتی انواع مختلفی دارند که شامل اتوپرس صنعتی ایستاده، اتوپرس مخزن دار و اتوپرس سرد می شود که در ادامه به معرفی مختصری از آن ها خواهیم پرداخت.

 

اتوپرس صنعتی سرد

 

جالب است بدانید اتوپرس سرد نیازی به برق ندارد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. از اتوپرس های سرد می توان برای محکم کردن درزها، خط انداختن بر روی لباس ها و یا پرس کردن استفاده کرد. طریقه استفاده از آن نیز مانند اتو های داغ می باشد. به این صورت که آن را به آرامی بر روی لباس ها قرار می دهند و بر می دارند.

 

اتوپرس صنعتی مخزن دار

 

اتوپرس صنعتی مخزن دار همان تصوری است که از اتو پرس ها در ذهن ما وجود دارد. اتو پرس صنعتی مخزن دار بسیار پرفروش و پر کاربرد است. این نوع از اتوپرس ها دارای مخزن جداگانه برای تامین آب مورد نیازبوده و قدرت بخار آن ها بسیار زیاد است. با استفاده از این نوع اتوپرس ها می توان حجم بالایی از پارچه ها و لباس ها را اتو کرد. 

 

اتوپرس صنعتی ایستاده

 

 اتوپرس صنعتی یا بخارگر لباس ها با فشار زیاد بخار آب و دمای بالا می تواند هم لباس ها را اتو کرده و ضدعفونی نیز کند. همه کارخانه جات و تولیدی های پوشاک و البسه مجهز به این دستگاه هستند. با داشتن این دستگاه دیگر نیازی به خرید میز اتوی جداگانه نخواهید داشت. یکی از ویژگی های جالب اتوپرس ایستاده این است که اگر مدتی بدون استفاده بماند، به صورت خودکار خاموش می شود. این ویژگی هم می تواند از مصرف بیش از اندازه برق جلوگیری کند و هم مانع از خطرات احتمالی شود. همچنین سرعت گرم شدن این مدل از اتو ها بسیار بالا است و مدت زمان زیادی نیاز ندارد. 

 

همچنین اتو پرس صنعتی در چندین نوع مختلف موجود است، اما دو نوع اصلی آن عبارتند از:

 

دو نوع اصلی اتو پرس صنعتی 

 

1. اتو پرس بخاری (Steam press):

 

این نوع اتو پرس با استفاده از بخار آب، لباس‌ها و پارچه‌ها را اتو می‌کند. اتو پرس بخاری دارای یک مخزن آب است که بخار آب را تولید می‌کند و از طریق لوله‌ها به صفحه گرم کننده منتقل می‌شود. این نوع اتو پرس معمولاً برای اتو کردن پارچه‌های ضخیم و سخت مانند پتوها و ملحفه‌ها استفاده می‌شود.

Industrial-auto-press

 

2. اتو پرس صافی (Flat press):

 

این نوع اتو پرس بدون استفاده از بخار کار می‌کند. صفحه گرم کننده آن صاف و صاف است و با فشار دادن به پارچه، اتو کردن را انجام می‌دهد. اتو پرس صافی بیشتر برای اتو کردن لباس‌های نازک و حساس مانند پیراهن‌ها و پوشاک زنانه استفاده می‌شود.

 

همچنین، برخی از اتو پرس‌های صنعتی دیگر نیز شامل اتو پرس رولی (Roll press) برای اتو کردن پارچه‌های بزرگ و اتو پرس فلزی (Metal press) برای اصلاح و شکل دادن قطعات فلزی می‌شوند.

Industrial-auto-press

 

اتوپرس صنعتی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

 

به طور کلی می توان گفت اتوپرس ها دارای اجزای مختلفی هستند. اولین قسمت این دستگاه همان بدنه اصلی آن می باشد. جنس بدنه اصلی اتوپرس های صنعتی معمولا از چدن نشکن بوده که با رنگ های پودری رنگ آمیزی شده است. این نوع از چدن ها در برابر رطوبت، حرارت بالا و ضربه بسیار مقاوم هستند. قسمتی از اتوپرس ها که بر روی لباس ها و پارچه ها قرار می گیرد، بالشتک نام دارد. بالشتک بالا از آلومینیوم ساخته شده که دارای سوراخ های ریز برای ورود بخار آب می باشد. با استفاده از دسته ای که بر روی بالشتک بالا تعبیه شده، می توان بر روی لباس ها فشار دلخواه را وارد کرد. بالشتک پایین چدنی است و تشک اتو بر روی این قسمت قرار دارد. این قسمت هم دارای سوراخ های بسیار ریز است تا بخار آب از آن به راحتی خراج شود. برای سرشانه لباس ها بالشتک سرشانه وجود دارد تا به راحتی این قسمت اتو شود. در همه این قسمت ها سوپاپ ها هم وجود دارند. خشک کن یک قسمت مهم دیگر از این دستگاه می باشد. زمانی که بالشتک پایین به دلیل بخار آب خیس شود، خشک کن آن را با کمک مکش بخار و یا باد خشک می کند تا رطوبت به لباس ها انتقال داده نشود. معمولا اتوپرس های صنعتی ایستاده دارای میز اتو نیز هستند که از جنس ام دی اف با روکش ملامینه ساخته می شوند که در برابر رطوبت مقاومت بالایی خواهند داشت. مخزن آب نیز از دیگر اجزای تشکیل دهنده اتوپرس صنعتی می باشد که همان طور که گفته شد بهتر است با آب مقطر پر شود.

 

اتوپرس صنعتی چگونه کار می کند؟

 

هیچ کدام از ما دوست نداریم لباس های چروک شده بپوشیم. حتی گاهی اوقات دوست نداریم ملحفه، روتختی و یا روبالشتی ها هم چروک داشته باشند. مرتب بودن هتل ها و بیمارستان ها نیز به میزان زیادی به چین و چروک نداشتن ملحفه ها و روتختی ها وابسته است. اتوپرس صنعتی با ترکیب بخار آب و فشار زیاد کار صاف کردن چین و چروک پارچه ها را انجام می دهد. بخار آب با دمای بالای خود الیاف پارچه ها را نرم و قابل انعطاف می کند. فشار بخار و میزان دمای اتوپرس صنعتی که به عنوان وات شناخته می شود، بسیار مهم است. هرچه وات دستگاه بالاتر باشد یعنی دما و گرمای بیشتری را تولید می کند و در نتیجه لباس ها بهتر اتو خواهند شد. البته باید توجه داشت که تولید گرمای بیشتر به معنای مصرف انرژی بیشتر نیز می باشد. اگر شما به فکر صرفه جویی و مصرف پایین انرژی هستید، بهتر است اتوپرس صنعتی با توان گرمایی پایین تری را خریداری کنید. فشار دستگاه از طریق بالشتک ها باعث صاف شدن و از بین رفتن چین و چروک لباس ها خواهد شد. البته به یاد داشته باشید در اتوپرس های صنعتی هم می توان میزان بخار و دمای اتو و هم میزان فشار وارد شده بر روی لباس را تنظیم کرد. این کار باید با توجه به نوع الیاف پارچه و میزان ضخامت آن انجام شود و تا حدود زیادی به تجربه و مهرت افرادی که با این دستگاه کار می کنند، بستگی دارد.

 

 

نکات مهم برای استفاده از اتوپرس صنعتی

 

اولین نکته مهم برای استفاده درست از اتوپرس های صنعتی این است که باید به پر یا خالی بودن مخزن آب توجه کنید. بهتر است قبل از روشن کردن دستگاه مخزن را چک کرده تا از پر بودن آن مطمئن شوید. لازم به ذکر است برای پر کردن مخزن آب دستگاه اتوپرس صنعتی بهتر است از آب مقطر استفاده شود. نکته بعدی این است که هر از چند گاهی کابل برق و یا سوپاپ ها و سوراخ ها را چک کنید تا سالم باشند. همچنین باید به طور مرتب مفصل های اتوپرس صنعتی را روغن کاری کنید. در کنار استفاده از اتوپرس صنعتی از وسیله برقی دیگری استفاده نکنید تا مصرف برق بالا نرود. استفاده از اتوپرس های صنعتی دستور العمل و یا فرمول خاصی ندارد. شما به راحتی می توانید با خواندن دفترچه راهنمای دستگاه مورد نظرتان با آن کار کنید. اما مکار کردن با این دستگاه ها نیاز به مهارت بالایی دارد. این مهارت را می توان با چندین بار استفاده و کار کردن با اتوپرس های صنعتی به دست آورد. 

 

 

نکات مهم در هنگام خرید اتو پرس صنعتی

 

 

برای این که بتوانید خرید خوب و با کیفیتی داشته باشد، بهتر است در هنگام خرید اتوپرس صنعتی به این نکات مهم توجه کنید. در اولین قدم بهتر است به میزان و حجم کاری که با آن دستگاه قرار است انجام دهید توجه کنید. دستگاهی متناسب با حجم کاری خودتان تهیه کنید. نکته مهم دیگر در خرید این دستگاه داشتن گواهینامه استاندارد CE  اروپا است. دارا بودن این استاندارد به این معنا است که دستگاه اتوپرس صنعتی مورد نظر شما همه قوانین را رعایت کرده و طبق مشخصات و ویژگی های تعریف شده ساخته شده است. رعایت این ویژگی ها برای حفاظت از سلامت و ایمنی از خطرات برای مصرف کنندگان الزامی است. نکته دوم داشتن گارنتی و یا ضمانت نامه است. داشتن گارانتی باعث می شود که اگر دستگاه دارای ایراد و یا نقص فنی باشد، شرکت تولید کننده خدمات مناسب را به خریدار ارائه می دهد. داشتن خدمات پس از فروش و ارائه این خدمات به مشتریان تا مدت ها بعد از خرید، هم یکی از ویژگی های مثبت شرکت تولید کننده اتوپرس صنعتی می باشد. 

علاوه بر ارائه خدمات پس از فروش بهتر است از شرکت هایی خرید کنید که می توانند قطعات و لوازم یدکی اتوپرس صنعتی تولید شده را تامین کنند. تامین قطعات مورد نیاز این دستگاه ها و در اختیارمشتریان قرار دادن آن ها می تواند یک ویژگی مثبت برای شرکت تولید کننده محسوب شود. امروزه در ایران شرکت های زیادی اقدام به تولید دستگاه اتوپرس صنعتی کرده اند. اتوپرس های صنعتی ایرانی قابل مقایسه با نمونه های خارجی بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. در کنار کیفیت بالا و دارا بودن استاندارد های جهانی، قیمت مناسب نمونه های ایرانی در مقایسه با دستگاه های خارجی قابل توجه است. همچنین قطعات دستگاه های ایرانی بهتر و سریع تر و با قیمت پایین تری در بازار موجود هستند.  

 

 

قیمت انواع اتو پرس های صنعتی

 

 

قیمت اتوپرس های صنعتی با توجه به انواع مدل های مختلف آن و با توجه به شرکت سازنده آن متفاوت می باشد. طبیعاتا قیمت اتوپرس صنعتی تولید داخل بسیار مناسب تر و ارزان تر از اتوپرس های خارجی می باشد. علاوه بر قیمت، تعمیرات و پیدا کردن قطعات داخلی و لوازم یدکی اتوپرس های ایرانی بسیار راحت تر و آسان تر خواهد بود. به طور کلی با توجه به تغییرات و نوسانات قیمت ارز و دلار که به طور مستقیم بر قیمت تمام شده این دستگاه تاثیر گذار هستند، ما در این مطلب نمی توانیم عدد ثابتی به عنوان قیمت این دستگاه برای شما بیان کنیم. 

 

 

 


  • برچسب ها:

دیدگاه شما

  • کد امنیتی
درحال ثبت اطلاعات....