تجهیزات کافی‌شاپ چیست؟ (+عکس)

  • 1401/04/16
  • (0)like-تجهیزات کافی‌شاپ چیست؟ (+عکس)
  • LINKEDIN-تجهیزات کافی‌شاپ چیست؟ (+عکس)
  • google-تجهیزات کافی‌شاپ چیست؟ (+عکس)
  • twitter-تجهیزات کافی‌شاپ چیست؟ (+عکس)
  • facbook-تجهیزات کافی‌شاپ چیست؟ (+عکس)
news-تجهیزات کافی‌شاپ چیست؟ (+عکس)
در این مقاله قصد داریم به این بپردازیم که تجهیزات کافی شاپ چیست؟ در‌صورتی‌که شما به دنبال تأسیس کافی‌شاپ هستید یا اینکه قصد دارید کافی‌شاپ خود را متناسب با نیاز روز طراحی و دیزاین کنید، باید نسبت به تجهیزاتی که در کافی‌شاپ‌ها، استفاده می‌شود، شناخت کاملی داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. هدف ما در این‌جا معرفی مهم‌ترین تجهیزات کافی‌شاپی است؛ پس با ما همراه باشید.

تجهیزات موردنیاز کافی‌شاپ

تجهیزات مورد نیاز کافی‌شاپ شامل: تجهیزات آماده‌سازی اولیه، تجهیزات تهیه مواد خوراکی، تجهیزات برودتی، تجهیزات سرو کردن، تجهیزات شست‌و‌شو، تجهیزات نظافتی و تجهیزات کاربردی در کافی‌شاپ است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم:

تجهیزات آماده‌سازی اولیه

تجهیزات آماده سازی اولیه که برای راه‌اندازی کافی‌شاپ ضروری هستند شامل موارد زیر است:
دستگاه آسیاب قهوه 
 آسیاب قهوه صنعتی
در کافی شاپ‌‌ها برای تهیه تازه‌‌ترین قهوه  از دانه‌های آسیاب نشده استفاده می‌‌کنند، پس استفاده از آسیاب قهوه مناسب، تفاوت بارزی در طعم و عطر قهوه یا اسپرسوی شما ایجاد می‌کند و مشتری می‌تواند از نوشیدن قهوه در کافی‌شاپ شما لذت ببرد؛ به هنگام انتخاب  و خرید آن توجه به مواردی مانند توان مصرفی، نوع عملکرد و کیفیت پودر دستگاه ضروری است.

سطوح آماده‌سازی قهوه و غذا

 

Coffee_shop_utensilswhat-is-the-coffee-shop-equipment

 سطوح آماده سازی غذا و قهوه

برای آشپزی و باریستا به فضای پیش‌خوان نیاز است که بهترین آن‌ها از جنس فولاد ضد زنگ، چوب و گرانیت هستند که دوام بالایی دارند و به‌راحتی ضدعفونی می‌شوند.
تجهیزات مورد نیاز برای تهیه مواد خوراکی
تجیهزات موردنیاز برای تهیه مواد خوراکی طیف وسیعی را شامل می‌شود و شامل موارد زیر است:
قهوه‌ساز قطره‌ای اتوماتیک

- قهوه‌‌ساز قطره‌‌ای اتوماتیک

استفاده از قهوه‌ساز یکی از بخش‌های ضروری کافی‌شاپ است؛ پس قهوه‌ساز مورد استفاده باید بادوام باشد تا بتواند مقدار زیادی قهوه در روز تولید کند و پاسخگوی نیاز مشتریان در شلوغ‌‌ترین ساعات روز باشد.
دستگاه اسپرسوزساز
 دستگاه اسپرسوساز
بعضی از نوشیدنی‌‌های قهوه حاوی اسپرسو هستند؛ بنابراین به یک دستگاه اسپرسوساز عالی در کافی‌شاپ نیاز است، زیرا موفق بودن برای تهیه انواع قهوه، به این دستگاه مرتبط است.
مخلوط‌کن
مخلوط کن‌‌های صنعتی
بیشتر مشتریان در کافی‌شاپ‌ها نوشیدنی‌‌های ترکیبی سفارش می‌‌دهند؛ پس برای تهیه انواع اسموتی، شیک‌ها و موهیتو نیاز به یک مخلوط‌کن است.
شیکر
شیکر جهت  ترکیب کردن انواع بستنی و میلک شیک‌های غلیظ کاربرد دارد که تفاوت میان مدل‌های مختلف شیکر در تعداد لیوان‌های آن است.
مایکرویو و تستر

مایکروویو و توستر

در بیشتر کافی‌شاپ‌ها، ساندویچ، شیرینی یا صبحانه نیز سرو می شود، پس برای سرعت در تهیه آن‌ها، نیاز به یک توستر و مایکرویو است.
غذاساز و میکسر
غذاسازها در کافی‌شاپ باعث می‌شوند که در مدت زمانی بسیار کوتاه مواد غذایی مورد استفاده، به‌صورت یکسان با یکدیگر آمیخته شوند.
وافل‌ساز
 دستگاه وافل‌ساز صفحه چدنی دارد که مواد وافل را درون آن می‌توان ریخت و با استفاده از آن می‌توان وافل‌های گوناگونی را  برای مشتریان تهیه کرد.
کرپ‌ میکر
وقتی مشتری به هنگام صبح در کافی‌شاپ حضور پیدا می‌کند؛ خوردن کرپ میکر با تکه‌های میوه و یک فنجان قهوه می‌تواند برای او تجربه‌ای لذت‌بخش باشد. 
گل خامه‌زن
در کافی‌شاپ‌ها، برای زینت بخشیدن به نوشیدنی‌های مختلف و شیرینی‌ها استفاده از گل خامه‌زن لازم است که امکان فرم‌دهی با اشکال گوناگون را برای باریستا فراهم می‌آورد.
تجهیزات مورد نیاز در بخش برودتی
 تجهیزات مورد نیاز در بخش برودتی کافی‌شاپ شامل موارد زیر است:
دستگاه یخ‌ساز

. یخ ساز

دستگاه یخ‌ساز برای تهیه انواع نوشیدنی‌‌ها کاربرد دارد که استفاده از یخ برای کافی‌شاپ‌ها از این لحاظ اهمیت دارد که بخشی از لیوان نوشیدنی را اشغال می‌کند و بدین شکل در هزینه‌ها می‌توان صرفه‌جویی کرد.
یخچال‌ و فریزر
 یخچال‌ و فریزها بخشی از محیط کافی‌شاپ را دربرمی‌گیرند که انواع مختلفی از آن‌ها وجود دارد که به هنگام خرید آن‌ها، باید به مواردی مانند جلوه مناسب و مطابقت با محیط کافی‌شاپ توجه داشت.

تجهیزات موردنیاز در بخش سرو

در بخش سرو در کافی‌شاپ به تجهیزاتی نیاز است که به آن‌ها اشاره می‌کنیم که باید در انتخاب آن‌ها دقت زیادی داشت؛ زیرا می‌تواند در جلب مشتریان نقش مهمی ایفا کند؛ پس انتخاب آن‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که بین زیبایی و کاربردپذیری تعادل ایجاد کند که برخی از این اقلام را در متن زیر نام می‌بریم:
فنجان و درب قهوه آماده
لیوان و درب پلاستیکی
نی
دستمال سفره
صفحات کاغذی
کارد و چنگال پلاستیکی
کیسه‌‌های کاغذی
نمکدان
بستنی‌خوری
بشقاب

تجهیزات مورد نیاز در بخش شست‌و‌شو

از این بخش برای شست‌وشوی وسایل مورد استفاده در کافی‌شاپ استفاده می‌شود که شامل:
سینک ظرفشویی
از سینک ظرفشویی جهت جهت شستن موادغذایی و همچنین ضدعفونی کردن ظروف و تجهیزات آشپزخانه کاربرد دارد.
ماشین ظرف‌شویی
برای بسیاری از کافی‌شاپ‌ها، استفاده از ماشین‌های ظرف‌شویی زیرکانتری مناسب است؛ زیرا نیازهای روزانه آن‌ها را تأمین می‌کند و در‌صورت نیاز به سرعت بخشیدن به شستن ظروف در کافی‌شاپ می‌توان از ماشین ظرف‌شویی تک قفسه استفاده کرد.

تجهیزات موردنیاز در بخش نظافتی

کافی‌شاپ برای رعایت  قوانین بهداشتی نیاز به  تجهیزات نظافتی تخصصی دارد که شامل موارد زیر است:
وسایل دستشویی
سطل
کهنه و اسپری تمیز کننده صنعتی استاندارد
ماشین ظرفشویی
سطل زباله و کیسه

سیستم‌های کابردی در کافی شاپ

سیستم‌های مختلفی در کافی‌شاپ نیاز است که باید در هنگام راه‌اندازی کافی‌شاپ به آن‌ها توجه داشت:
سیستم امنیتی
 سیستم امنیتی
کافی‌شاپ باید به یک سیستم امنیتی مجهز باشد تا بتوان از وقوع جرم جلوگیری کرد و امنیت کارکنان و مشتریان حفظ شود که این تجهیزات امنیتی باید داخل کافه و جلوی درهای ورودی استفاده شود.
سیستم سفارش‌گیر
سیستم‌های سفارش‌گیر به مشتریان این امکان را می‌دهد تا سفارش خود را ثبت کنند؛ سپس این سفارش وارد آشپزخانه می‌شود و سفارش مشتری در آن‌جا آماده می‌شود بدین شکل، احتمال بروز خطای انسانی را به صفر می‌رسد و در وقت نیز می‌توان صرفه-جویی کرد.
سیستم حسابداری کافی‌شاپ
 سیستم حسابداری کافی شاپ این امکان را برای شما فراهم می‌آورد که موجودی خود را پیگیری کنید، به تجزیه و تحلیل سود کسب‌وکار خود بپردازید و در کنار آن مدیریت کارمندان خود را انجام دهید.

قیمت تجهیزات کافی‌شاپ

ارائه لیستی از قیمت تجهیزات کافی‌شاپ کمی مشکل است که این امر، به شرایط بازار، نوسانات ارزی و تنوع برندهای تجهیزات کافی‌شاپ وابسته است؛ بنابراین بهتر است که قبل از خرید این تجهیزات، با افراد مطلع در این زمینه مشورت کنید سپس این تجهیزات را متناسب با قیمت و کیفیت انتخاب کنید.

  • برچسب ها:

دیدگاه شما

  • کد امنیتی
درحال ثبت اطلاعات....