تخته سرو پذیرایی چیست؟ (+عکس)

  • 1401/05/01
  • (0)like-تخته سرو پذیرایی چیست؟ (+عکس)
  • LINKEDIN-تخته سرو پذیرایی چیست؟ (+عکس)
  • google-تخته سرو پذیرایی چیست؟ (+عکس)
  • twitter-تخته سرو پذیرایی چیست؟ (+عکس)
  • facbook-تخته سرو پذیرایی چیست؟ (+عکس)
news-تخته سرو پذیرایی چیست؟ (+عکس)

تخته سرو پذیرایی

تخته سرو پذیرایی یکی از لوازم پذیرایی و کاربردی است که وجود آن در هر خانه‌ای لازم است که از آن می‌توان برای پذیرایی از مهمانان، زیباتر کردن مکان و سرو غذا به شیوه‌ای خاص استفاده کرد. تخته سروها در طرح‌ها، رنگ‌ها و جنس‌های گوناگونی طراحی شده‌اند که جلوه بسیار زیبایی به میز شما می‌بخشند. در‌صورتی‌که قصد خرید یک تخته سرو پذیرایی مناسب دارید و نمی‌دانید چه نکاتی را باید در هنگام خرید در نظر بگیرید یا نحوه نگهداری از آن‌ها را نمی‌دانید؛ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا از یکی از مهم ترین تجهیزات هتل و تجهیزات رستوران آشنا شوید.

انواع تخته سرو پذیرایی

تخته سرو پذیرایی در جنس‌های گوناگونی طراحی می‌شود که آن‌ها را همراه با ویژگی‌هایشان معرفی می‌کنیم:
تخته سرو چوبی
این تخته سرو یکی از محبوب‌ترین انواع تخته سروها است؛ زیرا چوب یکی از موادی است که به محیط اطراف حس آرامش می-بخشد. این تخته‌ها از چوب‌های بلوط، گردو، بامبو و افرا ساخته می‌شوند. بر روی بعضی از این دسته از تخته سروها پرداخت انجام شده است اما برخی از تخته سروها یک قطعه نازک برش داده شده از تنه درخت هستند. 
تخته سرو شیشه‌ای
تخته سروهای شیشه‌ای در برابر ضربه مقاومت ندارند؛ اما ظاهر آن‌ها بسیار جذاب است که بعضی از آن‌ها با استفاده از شیشه‌های رنگی طراحی شده‌اند یا  بعضی از آن‌ها دو طبقه هستند که انتخاب هر کدام از آن‌ها بر اساس سلیقه و ذوق شخصی انجام می-گیرد.
تخته سرو بامبو
این دسته از تخته سروها از ساقه درخت بامبو تولید می‌شوند که از یکی از امتیازات مهم آن می‌توان به این اشاره کرد که می‌توان آن را با مقداری مواد سفید کننده برخلاف چوب شست.
تخته سرو چوب سَرو
تخته سرو چوب‌های سَرو برش‌هایی از تنه درخت هستند که پرداختی به جز سمباده کاری بر روی آن‌ها انجام نشده است و به صورت کاملاً طبیعی در دسترس هستند.
تخته سرو چوبی رزینی
استفاده از رزین برای زیباسازی ظروف در این روزها بسیار محبوب و فراگیر شده است که آن‌ها به وسیله هنر افراد هنرمند ساخته می‌شوند؛ به همین جهت ارزش و قیمت بالایی دارند. هنرمندان بر روی بعضی از تخته سروهای چوبی با کمک رزین شکل‌های زیبایی به‌وجود می‌آورند که جلوه خاصی به آن‌ها می‌بخشد.
تخته سرو سنگی

تخته سرو سنگی یکی از مدل‌های جدید است که از سنگ مرمر ساخته می‌شود که از آن برای سرو خوراکی‌ها یا چیدمان سینی دکوراتیو استفاده می‌شود که قیمت آن بسیار مناسب است اما وزن آن کمی سنگین است.

reception-cedar-board-650278099-removebg-preview

کاربرد تخته سرو پذیرایی

تخته سروها کاربردهای فراوانی دارند که آن‌ها را در متن زیر معرفی می‌کنیم:
با تخته سروهای پذیرایی می‌توان یک طراحی زیبا بر روی میز پدید آورد و لوازم به کار رفته در آن را مطابق با فصول سال، طبق سلیقه خود تغییر داد.
 در مهمانی‌ها می‌توان بر روی این تخته سرو میوه‌ها را به‌صورت یکسان برش داده و آن را با کمی خامه یا شکلات تزئین کرد.
می‌توان فینگر فودهای مختلفی را داخل سروهای پذیرایی چید که این کار باعث زیبا به نظر رسیدن میز می‌شود.

راهنمای خرید تخته سرو

هنگامی که قصد خرید تخته سرو پذیرایی دارید رعایت نکاتی ضروری است تا انتخاب درست و خوبی داشته باشید که آن‌ها را بیان می‌کنیم:
جنس تخته
در زمان خرید این محصول این نکته را در نظر داشته باشید که از چه چوبی ساخته شده است. بهترین چوب‌ها چوب کاج، گردو، افرا و بامبو است که چوب بلوط هم می‌تواند برای تولید تخته سرو استفاده شود اما در‌صورتی‌که بر روی آن پرداخت انجام شده باشد.
قابلیت شست‌و‌شو
پیش از خرید از فروشنده بپرسید که این ظرف قابلیت شست‌و‌شو دارد یا ندارد. آیا می‌توان آن را درون ماشین ظرفشویی شست یا باید با دست شسته شود. از دیگر نکاتی که باید به آن دقت کرد این است که نحوه شست‌و‌شو آن به چه صورت است آیا می‌توان به آن مواد لکه‌بر زد یا نمی‌توان زد. 
ابعاد
ابعاد تخته سرو باید به اندازه‌ای انتخاب شود که پس از قرار دادن آن بر روی میز، فضا برای قرار دادن دیگر لوازم نیز امکان‌پذیر باشد.
وزن
تخته سروها سنگین وزن هستند و وزن موادغذایی هم به وزن آن‌ها افزوده می‌شود؛ پس در‌صورتی‌که از مهمان‌هایتان به صورت سلف‌سرویس نمی‌خواهید پذیرایی کنید در هنگام خرید باید به وزن تخته سروی که می‌خرید توجه داشته باشید.
طراحی ظاهری
طراحی ظاهری تخته سروی باید به گونه‌ای انجام شده باشد که غذا در بین شیارهای آن گیر نکند و هنگام شست‌وشو و خشک کردن نیز بتوان همه جای آن را به‌راحتی خشک کرد. 
ضخامت
در‌صورتی‌که ضخامت تخته سرو زیاد باشد، وزن آن هم به مراتب بالاتر خواهد بود. تخته سروی با ضخامت زیاد برای آن دسته از افراد گزینه خوبی است که بخواهند به صورت سلف‌سرویس از مهمان‌های خود پذیرایی کنند. 
خاصیت ضد باکتری

ظروف چوبی اگر از چوب طبیعی ساخته شده باشند و هیچ‌گونه پرداختی بر روی آن‌ها صورت نگرفته باشد، ریزه‌های غذا در میان شیارهای چوب قرار می‌گیرد و باعث تجمع باکتری‌ها، خراب شدن و بو گرفتن آن می‌شود؛ اما اگر خاصیت ضد باکتریایی در آن صورت گرفته باشد به‌دلیل موادی که در فرمولاسیون آن به کار رفته است حتی اگر ماده غذایی در آن باقی بماند باکتری در تخته سرو تجمع نمی‌کند.

01__1123128-reception-cedar-board

نکات استفاده از تخته سرو چوبی 

  • در‌صورتی‌که به هنگام استفاده از تخته سرو چوبی نکاتی که در متن زیر به آن‌ها اشاره می‌شود را رعایت کنید؛ تخته سرو چوبی شما تا مدت زمان زیادی دوام خواهد داشت و قابل استفاده خواهد بود:
  • قبل از استفاده از تخته سرو خود، اول آن را با روغن‌های مخصوص چرب کنید و بعد از گذشت چند ساعت از آن استفاده کنید .
  • بعد از چند بار استفاده از تخته سرو برای اینکه مانع از خشک شدن ظرف یا بروز ترک خوردگی در آن شوید آن را با روغن‌های مخصوص چرب سازید.
  • تخته سرو خود را به هنگام شستن در آب فرو نبرید و پس از شست‌وشو آب آن را بگیرید.
  • لازم است که بعد از استعمال تخته سرو، آن را آب بکشید و شستن آن را به تعویق نیندازید.
  • برای تمیز کردن این دسته از تخته سروها  به‌هیچ‌وجه از مواد سفید کننده استفاده نکنید .
  • غذاهای داغ را به هنگام استفاده از تخته سروها، داخل آن نریزید .
  • برچسب ها:

دیدگاه شما

  • کد امنیتی
درحال ثبت اطلاعات....