انواع تجهیزات خانه چیست؟

  • 1401/11/23
  • (0)like-انواع تجهیزات خانه چیست؟
  • LINKEDIN-انواع تجهیزات خانه چیست؟
  • google-انواع تجهیزات خانه چیست؟
  • twitter-انواع تجهیزات خانه چیست؟
  • facbook-انواع تجهیزات خانه چیست؟
news-انواع تجهیزات خانه چیست؟
در این مقاله خانه و هتل قصد داریم انواع تجهیزات خانه را مورد بررسی قرار دهیم. هر خانه‌ای برای اینکه بتواند امنیت، رفاه و آسایش ساکنین خود را فراهم کند، نیاز به تجهیزاتی دارد. برخی تجهیزات خانه جزء وسایل اولیه و ضروری هر ساختمان مسکونی هستند که برای تمامی افراد فراهم شده اند. اما برخی تجهیزات نیز وجود دارند که می‌توان برای آرامش بیشتر و زندگی بهتر، خانه خود را به آن‌ها مجهز کرد. در این مورد منظور از تجهیزات خانه انواع تجهیزات هوشمند و مدرن هستند که در افزایش رفاه ساکنین نقشی کلیدی ایفا می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع تجهیزات خانه و همچنین تجهیزات هتل بیشتر آشنا شویم.

انواع تجهیزات خانه

تجهیزات خانه بسته به اینکه چه کاربردی از آن‌ها انتظار می‌رود انواع گوناگونی دارند. مطلوب ما از این بحث، سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند یک ساختمان است که می‌توان به کمک آن‌ها رفاه بیشتری در خانه به ارمغان آورد. سیستم‌هایی که امور روزانه را آسان‌تر و راحت کرده و کار با آن‌ها به واسطه طراحی خاصی که دارند به صورت کنترل از راه دور انجام می‌پذیرد. از جمله بخش‌های مختلف یک خانه که می‌توان به کمک سیستم‌ها و تجهیزات، فعالیت و عملکرد آن‌ها را تحت نظر داشت عبارتند از: پارکینگ، سیستم روشنایی و نورپردازی خانه، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی خانه، پرده ها، سیستم‌های صوتی و تصویری، سیستم‌های امنیتی و… شما می‌توانید بسته به شرایط خانه خود و مواردی که به آن‌ها نیاز دارید، هریک از انواع تجهیزات خانه را تهیه کرده و آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

homeautomation-all-kinds-of-home-equipment

انواع تجهیزات هوشمند خانه

تجهیزات هوشمند خانه به طور کلی به دو گروه تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی مربوط به نحوه ارتباط با آن هاست. این دسته‌بندی عبارتند از تجهیزات هوشمند سیمی و تجهیزات هوشمند بدون سیم یا بی‌سیم. چگونگی برقراری ارتباط تجهیزات سیمی با سیستم مرکزی اصلی به کمک سیم است. عموما تجهیزاتی که از پروتکل‌های S-bus،KNX یا Mod-bus بهره می‌برند جزء تجهیزات سیمی خانه هستند. اما نحوه برقراری ارتباط تجهیزات بدون سیم یا بی‌سیم به کمک اینترنت است. این مطلب به معنی آن است که شما می‌توانید عملیات موردنظر خود را به کمک یک کنترل از راه دور یا گوشی هوشمند در هر قسمتی از خانه انجام دهید. 
به تجهیزاتی که به این شکل عمل می‌کنند Standalone می‌گویند. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که تا به حال در رابطه با انواع تجهیزات خانه، اسامی دیگری به گوشتان خورده و اصطلاح باسیم و بی‌سیم برای شما کمی غریبه است. در ادامه چند نمونه از رایج‌ترین و معروف‌ترین سیستم‌ها و تجهیزات هوشمند خانه را معرفی می‌کنیم.
• آیفون هوشمند
• کلیدهای لمسی هوشمند
• کنترل تردد
• درب پارکینگ اتوماتیک
• سنسورهای هوشمند
• عملگرها و رله‌های هوشمند

• سیستم‌ها و تجهیزات امنیتی هوشمند و…

All-types-of-appliances-in-all-kinds-of-home-equipment

کاربرد انواع تجهیزات خانه هوشمند

هریک از انواع تجهیزات خانه هوشمند وظایف و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. با وجود تفاوت در نحوه عملکرد این تجهیزات، تمامی آن‌ها برمبنای یک هدف مشترک کار می‌کنند و آن هم حفظ امنیت، آسایش و رفاه بیشتر در خانه است. بیایید بیشتر با این تجهیزات و نحوه عملکرد آن‌ها آشنا شویم.

آیفون‌های تصویری هوشمند

آیفون‌های تصویری هوشمند نمونه‌ای از سیستم‌ها و تجهیزات امنیتی و حفاظتی هستند که می‌توان به کمک آن‌ها از ورود افراد غریبه به داخل خانه جلوگیری به عمل آورد. قطعا با ورود این آیفون‌ها به بازار، سطح امنیت تردد در هر خانه افزایش چشمگیری داشته است.

کلیدهای لمسی هوشمند

یکی از جالب‌ترین انواع تجهیزات خانه هوشمند، کلیدهای لمسی هستند. این کلیدها را می‌توان به صورت‌های تک پل، دو پل و سه پل در بازار مشاهده کرد. کلیدهای لمسی را می‌توان به سیستم‌های هوشمند هر خانه مانند دستگیره‌های هوشمند درب، متصل و از آن‌ها به راحتی استفاده کرد. این کلیدها، از مشکلاتی همچون سرقت و دزدی به خوبی جلوگیری می‌کنند.

عملگرها

عملگرها یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات هر خانه هستند. خانه‌های نوساز یا خانه‌هایی که به تازگی هوشمندسازی شده اند، به این سیستم‌ها مجهز هستند. به کمک عملگرها می‌توان بسیاری از امور را به طور دقیق و از راه دور کنترل و مدیریت کرد. به عنوان مثال درب‌های اتوماتیک پارکینگ‌ها از این تکنولوژی بهره‌مند هستند، همچنین برای روشن کردن پمپ استخر در خانه این عملگرها بسیار کاربردی عمل می‌کنند.

قفل‌های هوشمند

این قفل‌ها نیز همانطور که از نام آن‌ها پیداست کاملا هوشمند هستند و با نوع سنتی و قدیمی قفل درب تفاوت زیادی دارند. بسیاری از سارقان نسبت به این قفل‌ها آشنایی نداشته و از سطح امنیت آن‌ها مطلع نیستند. بنابراین استفاده از این قفل‌ها امنیت خانه را به مراتب افزایش می‌دهد.

اهمیت استفاده از تجهیزات هوشمند خانه

هرکدام از انواع تجهیزات خانه‌های هوشمندسازی شده می‌توانند مزایای زیادی برای شما داشته باشند. قطعا اگر با ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها آشنا باشید، به اهمیت استفاده از آن‌ها نیز پی می‌برید.
• استفاده از تجهیزات هوشمند می‌تواند بسیاری از فعالیت‌های روزانه شما را آسان‌تر و راحت‌تر کند. از بازکردن درب گرفته تا کشیدن پرده‌های خانه
• تجهیزات هوشمندسازی شده قطعا سطح امنیتی خانه شما را چندین پله ارتقا می‌دهند
• روشنایی خانه، نحوه تردد و رفت و آمدها، باز کردن درب پارکینگ یا درب ورودی-خروجی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی همگی به کمک تجهیزات هوشمند می‌توانند به خوبی مدیریت و کنترل شوند و عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند.
• این تجهیزات امکان کنترل از راه دور دارند و همین امر، کار با تجهیزات را آسان‌تر می‌کند
• به کمک تجهیزات هوشمند می‌توانید هم در مصرف انرژی و هم در زمان خود تا حد زیادی صرفه جویی کنید.
• اگر آرامش در خانه، امنیت و رفاه جزء فاکتورهای بسیار مهم برای شماست، قطعا استفاده از تجهیزات هوشمند اهمیت زیادی پیدا می‌کند.
خب حال که با انواع تجهیزات هوشمند خانه آشنا شدید، بهتر است این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که شرط استفاده و عملکرد درست تجهیزات خانه، کیفیت و اصل بودن آن هاست. در این زمینه فروشگاه‌ها و مجموعه‌های زیادی در حال فعالیت و عرضه کالا هستند که البته همگی آن‌ها دارای اعتبار کافی نیستند. از این رو سعی کنید برای کسب نتیجه بهتر و خریدی رضایت بخش، محصولات موردنظرتان را از مجموعه‌های معتبر و موثق تهیه کنید. این فروشگاه ها، کالای درجه یک و اصل در اختیار شما قرار می‌دهند که با بالاترین ضریب دقت و امنیت کار خود را انجام می‌دهند. در این زمینه فروشگاه‌های اینترنتی معتبری وجود دارند که تمامی اطلاعات محصول به همراه شناسنامه دقیق هریک را در اختیار علاقمندان گذاشته و لیست قیمت روز هریک از آن‌ها را نیز بر روی پایگاه‌های اینترنتی خود قرار داده‌اند
  • برچسب ها:

دیدگاه شما

  • کد امنیتی
درحال ثبت اطلاعات....