تجهیزات خانه سالمندان چیست؟

  • 1401/11/23
  • (0)like-تجهیزات خانه سالمندان چیست؟
  • LINKEDIN-تجهیزات خانه سالمندان چیست؟
  • google-تجهیزات خانه سالمندان چیست؟
  • twitter-تجهیزات خانه سالمندان چیست؟
  • facbook-تجهیزات خانه سالمندان چیست؟
news-تجهیزات خانه سالمندان چیست؟
خانه سالمندان پناهگاه یک سری افراد رنجور و پیر است. این مکان باید به گونه‌ای باشد که افراد ساکن در آن هیچ کمبودی احساس نکنند و کاملاً راحت باشند. از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ما قصد داریم در ادامه به طور اختصاصی در مورد تجهیزات خانه سالمندان صحبت کنیم و اهمیت این وسایل را برای شما توضیح بدهیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا به صورت کامل با تجهیزات خانه آشنا شوید.

تجهیزات خانه سالمندان 

خیلی از افراد زمانی که پا به سن می‌گذارند بخش قابل توجهی از توان و نیروی خود را از دست می‌دهند و به شدت آسیب‌پذیر می‌شوند. به همین دلیل نیز نمی‌توان در یک محیط عادی مثل محیط خانه از آن‌ها نگهداری کرد و باید آن‌ها را به یک محیط مناسب‌تر منتقل کرد. افراد سالمند در این محیط، هم خدمات بهتری دریافت می‌کنند هم می‌توانند با هم سن و سال‌های خود معاشرت کنند. البته به شرط این که خانه سالمندان مجهز باشد و تمام وسایل مورد نیاز سالمندان در آن وجود داشته باشد. اینک ما مهم‌ترین تجهیزاتی که در یک خانه سالمندان باید وجود داشته باشد را به شما معرفی می‌کنیم. این تجهیزات عبارتند از: 

تخت بیمارستانی خانگی 

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وسایلی که در یک خانه سالمندان باید وجود داشته باشد تخت بیمارستانی خانگی است. این تخت که در دو مدل اهرمی و برقی به بازار عرضه می‌شود از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است. مثلاً سبک طراحی آن‌ به گونه‌ای انجام شده است که می‌توان قسمت سر یا وسط آن را به سمت بالا آورد و ارتفاع آن را تنظیم کرد. البته این نوع تخت‌ برای افرادی که مشکل کمر درد دارند و عمل دیسک کمر انجام دادند نیز بسیار مناسب است.

تشک مواج 

وسیله بعدی تشک مواج است که به آن تشک زخم بستر نیز می‌گویند. این نوع تشک‌ به گونه‌ای طراحی شده‌ است که می‌تواند برای همیشه به بزرگ‌ترین معضل سالمندان پایان بدهد. 

این معضل همان ضایعه زخم بستر است که افراد سالمندی که برای یک مدت طولانی در تخت خواب می‌مانند، به آن مبتلا می‌شوند. تشک‌ مواج که در دو نوع سلولی و تخم مرغی ساخته می‌شود به طور مداوم باد را در سلول‌های خود پمپاژ می‌کند و باعث می‌شود که خون بهتر در  کمر  بیمار گردش پیدا کند. 

nursing-home-equipment-removebg-preview (1)

محصولات توان‌بخشی سالمندان

 عصا، واکر و ویلچر مهم‌ترین محصولات توان‌بخشی سالمندان هستند و وجود آن‌ها در خانه سالمندان ضروری است. البته امروزه این وسایل در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. مثلاً ویلچر در سه مدل ارتوپدی، نیمه ارتوپدی و ساده تولید می‌شود. این سه مدل ویلچر از لحاظ کارایی تفاوت زیادی با هم دارند. به همین دلیل نیز از هر کدام از آن‌ها برای انجام کار خاصی استفاده می‌شود. 

تب سنج دیجیتال 

وسیله بعدی تب سنج دیجیتال است که تب و درجه حرارت سالمندان را با دقت بالایی اندازه‌گیری می‌کند. پزشک‌ها با این وسیله می‌توانند وضعیت بیماران خود را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند و به موقع آن‌ها درمان کنند.

فشار سنج دیجیتال 

وسیله دیگری که در یک خانه سالمندان باید وجود داشته باشد فشار سنج دیجیتال است. این وسیله که فشار خون افراد را بررسی می‌کند، در دو نوع مچی و بازویی در بازار موجود‌ است. اما از آن جایی که  فشار سنج‌های دیجیتالی بازویی دقیق‌تر هستند، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پالس اکسیمتر

یکی دیگر از وسایلی که در خانه سالمندان مورد استفاده قرار می‌گیرد وسیله‌ای به نام پالس اکسیمتر است. این دستگاه برای سنجش اکسیژن خون طراحی شده و الگوی نبض بیمار را روی یک صفحه ال سی دی نمایش می‌دهد. بد نیست بدانید که این دستگاه نقش بسیار مهمی در درمان بیماران مسن بازی می‌کند. به همین دلیل نیز امروزه برندهای زیادی در حوزه طراحی و ساخت آن فعالیت می‌کنند که به طور مثال نیز می‌توان به برند‌های بیورر و بریسک اشاره کرد.

وسایل ماساژ درمانی

عضلات افراد پیر و مسن، توان زیادی ندارد و به همین دلیل باید به طور مرتب تحت ماساژ درمانی قرار بگیرند. در غیر این صورت مفاصل آن‌ها خشک می‌شود و مشکلات جدی برای آن‌ها به وجود می‌آید. از این رو، متخصصانی که در این مراکز کار می‌کنند با استفاده از یک سری ماساژور لرزشی و ضربه‌ای، سالمندان را ماساژ می‌دهند و سعی می‌کنند احتمال بروز بیماری‌های ناشی از کم تحرکی را به حداقل برسانند.

دستگاه بخور و رطوبت‌ساز خانگی 

یکی دیگر از وسایلی که در یک خانه سالمندان باید وجود داشته باشد دستگاه بخور و رطوب‌ساز خانگی است. این وسیله، از طریق تولید بخور سرد و گرم مخاط را تحریک می‌کند و باعث می‌شود که افراد مسن بهتر نفس بکشند. 

توالت فرنگی 

از آن جایی که مفاصل افراد سالمند ناتوان است و این افراد نمی‌توانند از توالت‌های سنتی استفاده کنند باید در خانه سالمندان برای آن‌ها توالت فرنگی آماده شود. البته از آن جایی که استفاده از توالت سنتی باعث شدید شدن درد مفاصل و زانوها می‌شود بهتر است افراد سالم نیز به جای توالت سنتی از توالت فرنگی استفاده کنند تا کمتر صدمه ببینند.

میز سیار سالمند

وسیله دیگری که سالمندان به آن نیاز دارند میز سیار سالمند است. این میز یک میز چندکاره و کاربردی است که در ابعاد و اندازه‌های متنوعی ساخته می‌شود. افراد سالمند می‌توانند این وسیله را روی تخت خواب خود قرار بدهند و کارهایی مثل غذا خوردن، دارو خوردن و نوشتن را روی آن انجام بدهند.

بالابر افراد سالمند 

دستگاه دیگری که باید در یک خانه سالمندان وجود داشته باشد بالابر است. این وسیله به راحتی می‌تواند افرادی که دچار از کار افتادگی کامل شده‌اند را جا به جا کند. شک نداشته باشید که با یک دستگاه بالابر، پرستاران خانه سالمندان بهتر به کارهای خود ‌می‌رسند و این فرصت را دارند که خدمات بیشتری به بیماران خود ارائه بدهند.

دستگاه اکسیژن‌ساز 

آخرین دستگاهی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم دستگاه اکسیژن‌ساز است. این دستگاه همان‌طور که از نام آن‌ نیز مشخص است برای فراهم کردن اکسیژن مورد نیاز بیماران تنفسی طراحی شده است. با آن می‌توان اکسیژن مورد نیاز افراد سالمند را تأمین کرد و ترتیبی داد که این افراد بهتر نفس بکشند. جالب است بدانید که دستگاه اکسیژن‌ساز به دلیل قابلیت‌های منحصر به فردی که داشته، جایگزین کپسول‌های قدیمی شده‌ و توانسته است شرایط بهتری را برای بیماران تنفسی فراهم کند.

  • برچسب ها:

دیدگاه شما

  • کد امنیتی
درحال ثبت اطلاعات....