انواع تجهیزات خانه‌ مدرن

  • 1401/11/23
  • (0)like- انواع تجهیزات خانه‌ مدرن
  • LINKEDIN- انواع تجهیزات خانه‌ مدرن
  • google- انواع تجهیزات خانه‌ مدرن
  • twitter- انواع تجهیزات خانه‌ مدرن
  • facbook- انواع تجهیزات خانه‌ مدرن
news- انواع تجهیزات خانه‌ مدرن

انسان همیشه به دنبال رفاه بوده و تاکنون برای رسیدن به این هدف، راهکارهای زیادی را امتحان کرده است. البته امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و فناوری این هدف دیرینه تا حدودی محقق شده و انسان امروزی توانسته است زندگی خیلی راحتی برای خود بسازد. اینک برای این که این موضوع بهتر برای شما روشن شود ما قصد داریم تجهیزات خانه‌ مدرن را به طور کامل معرفی می‌کنیم. به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا با تجهیزات خانه‌های مدرن آشنا شوید و بتوانید از قابلیت‌های آن‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

انواع تجهیزات خانه مدرن:

امروزه هم سبک طراحی دکوراسیون داخلی خانه‌ها خیلی تغییر کرده است، هم سبک طراحی و ساخت لوازم خانگی. روز به روز نیز تجهیزات بهتر و جدیدتری به بازار عرضه می‌شود تا انسان بتواند بیشتر از زندگی خود لذت ببرد. ما نیز در این قسمت برخی از پرکاربردترین این تجهیزات را به شما معرفی می‌کنیم. آن‌ها عبارتند از:

سیستم مدیریت ساختمان 

یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین تجهیزاتی که در خانه‌های مدرن وجود دارد، سیستم مدیریت ساختمان است. این سیستم از قابلیت‌های منحصر به فرد زیادی برخوردار است و می‌تواند در سریع‌‎ترین زمان ممکن تمام کارهای خانه را به بهترین وجه ممکن سامان بدهد. سیستم‌هایی که با این سامانه کنترل می‌شوند، عبارتند از:
1. سیستم روشنایی 
2. سیستم امنیتی و حفاظتی
3. سیستم گرمایشی و سرمایشی
4. سیستم آبیاری
5. سیستم‌های صوتی و تصویری

6. سیستمی‌های ورودی و خروجی

سيستم‌هاي بي‌سيم وايرلس 

یکی دیگر از تجهیزاتی که در خانه‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد سیستم وایرلس است.

این سیستم در واقع یک نوع تکنولوژی ارتباطی است که با امواج رادیویی و مادون قرمز، کار می‌کند. این شبکه به گونه‌ای طراحی شده است که  کاربران در هر شرایطی که باشند، می‌توانند از آن استفاده کنند و نیازی به کابل یا سیم ندارند. جالب است بدانید که هزینه استفاده از این سیستم خیلی پایین است و هر کسی که تمایل داشته باشد به راحتی می‌تواند از آن استفاده کند.

شبکه سیم‌کشی BUS

در شبکه سیم‌کشی باس، قطعات مورد نظر با یک کابل به یک دیگر متصل می‌شوند. زمانی که کاربر دستوری به این سیستم می‌دهد سنسورهای آن، اطلاعاتی که دریافت کرده‌اند را به بخش مرکزی می‌فرستند. این بخش اطلاعات دریافتی را تحلیل می‌کند و دستورات لازمه را صادر می‌کند.

کنترل‌گر برق PLC

یکی دیگر از فناوری‌هایی که در خانه‌های مدرن نصب می‌شود کنترل‌گر برق PLC است. با این سیستم مدرن، خواسته‌های کاربران سریع‌تر و بهتر اجرا می‌شود و دیگر نیازی به انجام سیم‌کشی‌های قدیمی نیست.

بلندگوی Wi-Fi سیمفونیک و سونوس

وسیله دیگری که در یک خانه لوکس و مدرن می‌توان آن را یافت، بلندگوی Wi-Fi سیمفونیک و سونوس است. این بلندگو ظاهر بسیار زیبایی دارد و شبیه لامپ است. با این وسیله کاربران می‌توانند تمام موسیقی‌های مورد علاقه خود را به راحتی دانلود کنند و از گوش دادن آن‌ها لذت ببرند.

قاب هنری دیجیتال

این وسیله حیرت‌انگیز، یک نوع قاب هوشمند است که می‌تواند هر عکس و تصویری که کاربر بخواهد را پیش چشمان او به نمایش بگذارد. شما می‌توانید هر طور که می‌خواهید آن را نصب کنید و از زیبایی آن بهره ببرید.

سیستم نورپردازی هوشمند

سیستم دیگری که در اکثر خانه‌های مدرن می‌توان آن را پیدا کرد، سیستم نورپردازی هوشمند است. با نصب این سیستم کاربران هم می‌توانند رنگ نور خانه خود را تغییر بدهند هم می‌توانند ترتیبی بدهند که یک الگوی نوپردازی خاصی در ساختمان آن‌ها اجرا شود.

دستگاه تصفیه هوا داخلی urbie Air

دستگاه دیگری که در خانه‌های مدرن وجود دارد، دستگاه تصفیه هوا داخلی urbie Air است. این دستگاه از لحاظ ظاهری شبیه گلدان است. شاید باورتان نشود که همین دستگاه به ظاهر کوچک با قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای که دارد می‌تواند به اندازه یک کارخانه، هوای تازه تولید کند. بد نیست بدانید که ساختار این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که کاملاً با محیط زیست سازگاری دارد و رطوبت و ذرات مضر را از بین می‌برد.

کولر گازی eva smart

وسیله بعدی کولر گازی eva smart است. این نوع کولر گازی کاملاً هوشمند است و قابلیت‌های شگفت‌انگیزی دارد. علاوه بر این، سبک طراحی آن نیز بسیار شیک و زیبا انجام شده است. شما می‌توانید این وسیله را روی پیشخوان آشپزخانه، تخت خواب و در نزدیکی میز کار خود نصب کنید و از فواید بی‌نظیر آن نهایت استفاده را ببرید.

پنکه سقفی هوشمند

یکی دیگر از وسایلی که در خانه‌های مدرن، استفاده می‌شود پنکه سقفی هوشمند است. این پنکه که هایکو نامیده می‌شود دارای یک سری سنسور فوق‌هوشمند است که می‌توانند دما را اندازه‌گیری کنند و جریان هوای مطلوب را تولید کنند. بد نیست بدانید که سبک طراحی ظاهری این وسیله نیز خیلی زیبا است. مثلاً برای ساخت تیغه‌های آن به جای فلز، از چوب استفاده شده است که باعث می‌شود زیبایی این وسیله دوچندان شود و بیشتر به چشم بیاید.

قفل‌ هوشمند

وسیله دیگری که در خانه‌های مدرن و امروزی به چشم می‌خورد قفل هوشمند است. این قفل‌ها نسبت به قفل‌های سنتی کارایی خیلی بهتری دارند و می‌توانند امنیت خانه را به بهترین شکل تأمین کنند. این در حالی است که استفاده از آن‌ها خیلی راحت است و کاربر زمانی که قصد خروج از خانه را دارد فقط با یک کنترل می‌تواند تمام درب‌های خانه‌اش را قفل کند و دیگر نیازی ندارد که مدام یک دسته کلید را با خود جا به جا کند.

دستیار صوتی برای کنترل کردن تجهیزات 

دستیار صوتی، یکی دیگر از وسایل مهم خانه‌های مدرن است که با آن می‌شود تمام وسایل هوشمند خانه را طبق میل خود کنترل کرد. با این وسیله دیگر نیازی نیست که افراد تمام وقت خود را صرف تمییز کردن و نگهداری از خانه خود کنند. فقط کافی است دستور بدهند که کدام وسیله در چه زمانی چه کاری انجام بدهد.

سیستم اعلام حریق

آخرین سیستمی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم سیستم اعلام حریق است. این سیستم هوشمند با افزایش مونوکسید کربن فعال می‌شود و با استفاده از علائم دیداری و شنیداری به انسان‌ها هشدار می‌دهد. با نصب این سیستم در خانه‌های مدرن، خسارت‌های مالی و جانی ناشی از آتش‌سوزی‌های هولناک به صورت قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است و افراد در خانه خود بیشتر از قبل احساس آرامش می‌کنند.
  • برچسب ها:

دیدگاه شما

  • کد امنیتی
درحال ثبت اطلاعات....