سرو شام عروسی

  • 1401/10/27
  • (0)like-سرو شام عروسی
  • LINKEDIN-سرو شام عروسی
  • google-سرو شام عروسی
  • twitter-سرو شام عروسی
  • facbook-سرو شام عروسی
news-سرو شام عروسی

از مهم‌ترین مواردی که در عروسی و پذیرایی در آن بسیار حائز اهمیت است، سرو شام عروسی و چگونگی انجام آن است. هر فردی می‌تواند به سلیقه خود و سالنی که انتخاب می‌کند، برنامه خاص خود را برای سرو شام هماهنگ کرده و از مهمانان خود به نحو احسنت پذیرایی کند. سرو شام عروسی آداب و نکاتی دارد که هرچه بیشتر با این نکات آشنایی داشته باشید قطعا در این شب به یاد ماندنی خاطره بهتری برای مهمانان خود می‌سازید. در ادامه این مقاله از خانه و هتل با ما همراه باشید تا بیشتر درمورد این موضوع صحبت کنیم.

سرو شام عروسی

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم سرو شام عروسی مهم‌ترین بخش این مراسم است. نحوه انتخاب منوی غذا و چگونگی پذیرایی می‌بایست به گونه‌ای باشد تا تمامی مهمانان با هر ذائقه‌ای بتوانند از این منو نهایت لذت را ببرند. خوشبختانه سالن‌ها و تالارهای زیادی هستند که تنوع بالایی در منوی غذایی دارند و می‌توان با راهنمایی گرفتن از آن‌ها و رعایت برخی موارد بهترین پذیرایی را از مهمانان به عمل آورد. عموما سرو شام عروسی به دو حالت انجام می‌شود. می‌توان آن را به صورت سلف سرویس انجام داد که انتخاب غذا برای مهمانان کمی آزادانه‌تر است. روش دوم نیز به صورت دیس پرس انجام می‌شود.

هرکدام از این روش‌های پذیرایی هزینه‌های متفاوتی دارند و این کاملا بستگی به شما دارد که تمایل دارید تا چه اندازه برای سرو شام، هزینه پرداخت کنید. سرو شام عروسی به صورت سلف سرویس قیمت بیشتری نسبت به دیس پرس دارد. دلیل آن هم این است که غذاهای متنوع‌تری در این منو مشاهده می‌کنید و همچنین مهمانان می‌توانند از دسرهای مختلف نیز بهره ببرند. در سلف سرویس غذای بیشتری برای پذیرایی در نظر گرفته می‌شود تا مهمانان بتوانند با دست باز غذای دلخواه خود را انتخاب کنند. اما در پذیرایی به صورت دیس پرس دو نوع غذای اصلی و در مواردی به همراه یک پیش غذا برای مهمانان سرو می‌شود.

بیشتر بخوانید: تجهیزات هتل

مزایا و معایب انواع سرو شام عروسی

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، سرو شام عروسی به دو صورت انجام می‌شود. هرکدام از این روش‌ها قطعا مزایا و معایبی دارند که در ادامه با این موارد آشنا می‌شویم. هرچه نسبت به نکات مثبت و منفی سرو شام آگاهی بیشتری داشته باشید، قطعا بهتر می‌توانید در انتخاب منوی غذا تصمیم گیری کنید.

• پذیرایی از مهمانان به صورت سلف سرویس، هزینه بیشتری برای شما به دنبال دارد، چرا که تنوع غذایی در این روش پذیرایی بیشتر است. بنابراین احتمال اسراف در آن نیز بسیار بالاست.

• ممکن است برخی از غذاهای موجود در منوی سلف سرویس موردپسند مهمانان واقع نشده و از همین رو به دلیل استقبال کم مهمانان، این غذاها حیف و میل شوند.

• از طرفی سرو غذا به صورت دیس پرس نیز با محدودیت مواجه است. مهمانان در این روش پذیرایی تنها با دو نوع غذا و یک پیش غذا رو به رو هستند. این محدودیت در تنوع غذا می‌تواند باعث شود تا برخی از مهمانان استقبال چندانی از منوی پذیرایی نکنند. بنابراین بسیار مهم است که حتما غذاهایی را در منوی سرو شام عروسی قرار دهید که بیشترین طرفدار را دارند. به عنوان مثال کباب یکی از غذاهای محبوب در بین ایرانی هاست و بسیاری از افراد از آن به گرمی استقبال می‌کنند.

شام عروسی

غذاهای اصلی برای سرو شام عروسی

سالن‌ها و تالارهای عروسی برای پذیرایی از مهمانان منوهایی را به شما پیشنهاد می‌کنند. البته برخی از این تالارها گستردگی بیشتری در انتخاب نوع غذا دارند و هرچه شما هزینه بیشتری بپردازید، قطعا تنوع غذایی برای سرو شام عروسی نیز بیشتر خواهد بود. حال بیایید چند نمونه از انواع غذاهای اصلی برای سرو شام عروسی را مورد بررسی قرار دهیم.

کباب

کباب‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و از غذاهای پرطرفدار و محبوب به شمار می‌آیند. منوی کباب شامل انواع کباب کوبیده، کباب برگ، شیشلیک، جوجه کباب، سلطانی و… است

پلو

پلو از مهم‌ترین غذاهایی است که در سرو شام عروسی وجود آن الزامی است. پلوها نیز تنوع بسیار زیادی دارند، زرشک پلو، باقالی پلو، انواع پلوی زعفرانی، چینی، مکزیکی، ته چین مرغ و…

خورشت

خورشت به همراه پلو در روش پذیرایی از دیس پرس انتخاب مناسبی است. ما می‌توانیم بسته به بودجه و منوی تالار انواع خورشت قورمه سبزی، قیمه، خورشت فسنجان و… را انتخاب کنیم.

غذاهای دریایی

این قسمت از منوی غذا نیز کاملا سلیقه‌ای است و بهتر است قبل از انتخاب آن تا حدودی با ذائقه مهمانان خود آشنا باشید. برخی جزء طرفداران اصلی غذاهای دریایی هستند و برخی دیگر استقبال چندانی از این نوع غذاها نمی‌کنند. برخی از جذاب‌ترین غذاهای دریایی عبارتند از: قلیه ماهی، سوشی، ماهی قزل آلا، انواع ماهی گریل شده، میگو و…

سالاد

در سرو شام عروسی، سالادها نیز طرفدار بسیار زیادی دارند. تنوع در منوی سالاد بالاست. انواع سالاد فصل، سالاد سبزیجات، سالاد الویه، سالاد ماکارونی، سالاد یونانی و… به نوبه خود جزء پایه ثابت منوی سرو شام هستند به خصوص در سرو سلف سرویس.

راهنمای سرو شام عروسی

برای اینکه سرو شام عروسی به بهترین شکل ممکن انجام شود و مهمانان شما از این شب خاطره‌ای به یاد ماندنی در ذهن داشته باشند، می‌توانید با رعایت برخی موارد این اتفاق را به بهترین شکل ممکن رقم بزنید. قطعا هرچه بودجه در نظر گرفته شده برای سرو شام عروسی بیشتر باشد، رسیدگی به مهمانان و تنوع غذایی برای آن‌ها بیشتر خواهد بود. بسیاری از سالن‌های مجلل و تالارهای بزرگ، تشریفات خاصی را در این زمینه برای مهمانان در نظر می‌گیرند که این موارد بسته به میزان مبلغی است که شما پرداخت می‌کنید. بنابراین می‌توانید با انتخاب یک تالار مجلل برنامه سرو شام عروسی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

یکی از مواردی که بعد از پایان مراسم عروسی در ذهن و یاد مهمانان به جا خواهد ماند، نحوه پذیرایی و خدمات‌رسانی تالار است. انتخاب یک تالار معتبر و درجه یک می‌تواند خدمات‌رسانی به مهمانان را به طرز شایسته‌ای انجام دهد. این تالارها غذای موردنظر را با بالاترین کیفیت ممکن سرو می‌کنند. طعم، کیفیت، تزئینات، انتخاب ظروف و چیدمان میز از مواردی هستند که به طور دقیقی نظارت و کنترل می‌شوند. شما می‌توانید برای اطمینان خاطر از کیفیت خدمات‌رسانی تالار، قبل از برگزاری مراسم به این مراکز مراجعه کرده و با تست غذا و مشاهده شرایط پذیرایی از تعهد و مسئولیت‌پذیری مجموعه اطمینان حاصل کنید.

  • برچسب ها:

دیدگاه شما

  • کد امنیتی
درحال ثبت اطلاعات....